معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 18، از آماده باش اکيپ‌هاي مبارزه با سگ‌هاي ناقل بيماري در اين منطقه خبر داد.

عساري در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اجراي طرح مبارزه با سگ‌هاي ناقل بيماري در معابر اصلي و محلات منطقه 18، در دستور کار معاونت امور شهري و فضاي سبز شهرداري اين منطقه قرار دارد.
 
وي با بيان توضيحات بيشتر افزود: اين طرح به منظور حفظ سلامت جسماني شهروندان و کاهش آثار سوء زيست محيطي در معابر اصلي و محلات منطقه 18 در دست اجرا است.
 
عساري با اشاره به نحوه‌ي اجراي اين طرح گفت: اکيپ‌هاي اجرايي زنده‌گيري سگ‌هاي ولگرد واقع در سطح منطقه 18 به منظور جلوگيري از رعب و وحشت به سبب تيراندازي با سلاح گرم، نبود اشاعه بيماري‌هاي زيست محيطي، عدم متواري شدن اين حيوانات به هنگام تيراندازي در آماده باش کامل‌اند.
 
وي با اشاره به اقدامات اجرايي اين طرح گفت: جمع آوري 90 قلاده سگ زنده از معابر منطقه 18 در نيمه اول آبان ماه سال جاري توسط اکيپ‌هاي اجرايي نواحي 7گانه از اقدامات اجرايي اين طرح است.
 
عساري ادامه داد: انتقال سگهاي ولگرد معابر منطقه 18 به بيمارستان دامپزشکي 14 مهر واقع در کرج به منظور ايجاد آرامش رواني ميان شهروندان، پيشگيري از بروز بيماري‌هاي ناشي از وجود اين حيوانات از اقدامات اجرايي اين طرح است.
 
وي در پايان با اشاره به اقدامات ديگر معاونت امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 18، افزود: جلوگيري از ايجاد رعب و وحشت به سبب تيراندازي با سلاح گرم، جلوگيري از متواري شدن سگهاي ولگرد به هنگام تيراندازي تفکيک نژادهاي اصيل و ناسالم تحت نظارت دامپزشکان، انتقال سگهاي سالم به قرنطينه قلاده دار کردن و شناسنامه دار شدن اين حيوانات، معدوم کردن سگهاي ناسالم به روش تزريق و انتقال بهداشتي به مراکز دفن از اقدامات ديگر معاونت امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 18 در اجراي اين طرح است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: شهردار ، مبارزه ، پایتخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار