جوانان هرمزگانی برای نخستین بار در کشور نرم افزار نشانی کتابخانه های استان با قابلیت نصب بر روی تلفن های همراه را ساختند .

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس مدیرکل امور کتابخانه‌های هرمزگان گفت : در این نرم افزار نشانی کتابخانه های استان و کتابهای موجود در آنها در اختیار کاربران قرار می دهد .

زینعلی‌تختی افزود : رونمایی از نرم افزار کتابخانه های استان و اجرای طرح اهدا و مبادله های کتابهای شهروندان از مهمترین برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است .

وی گفت : در اجرای طرح اهدا و مبادله کتاب نیز شهروندان می توانند کتاب های خود را در پایان هفته کتاب و کتابخوانی در بوستان غدیر بندرعباس ، به کتابخانه اهدا و یا با دیگر شهروندان مبادله کنند .

مدیر کل امور کتابخانه های هرمزگان افزود : کتابخانه علامه طباطبایی واقع در بلوار سمیه نیز در تمام طول سال کتابهای اهدایی شهروندان را دریافت و یا مبادله می کند .

37 هزار نفر در 59 کتابخانه عمومی هرمزگان عضویت فعال دارند .

زینعلی‌تختی با اشاره به در دست ساخت بودن 7 کتابخانه با بیش از 50 درصد پیشرفت کاری گفت : به ازاری هر 100 نفر در استان یک مترمربع فضای مطالعاتی وجود دارد ، در حالیکه در چشم انداز 1404 به ازای هر 100 نفر باید 8 متر فضای کتابخانه وجود داشته باشد .

وی کمبود اعتبار های اختصاص یافته را علت روند کند ساخت این کتابخانه ها عنوان کرد.

زینعلی تختی گفت : راه اندازی 12 ایستگاه مطالعه در مکانهای پر رفت و آمد عمومی ، واگذاری تجهیزات به فضاهای بدون استفاده اختصاص یافته دهیاری ها و شهرداریها و ترویج مطالعه بین خانواده ها با مشارکت دانش آموزان از برنامه هایی است که برای ارتقای فرهنگ مطالعه در حال اجراست ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.