امام جمعه رودهن گفت: به نتیجه نرسیدن مذاکرات با همه امید و یأسی بار دیگر مؤید آن است که آمریکایی ها، انگلیسی ها و فرانسوی ها منافع صهیونیست ها را مقدم بر منافع مردم خود می دانند.

حجت الاسلام حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: ایران در مذاکرات ضرر نمی کند.

وی ادامه داد: هرچند توافقی صورت گرفته که از ریز مفاد آن اطلاعاتی در دست نیست و محرمانه مانده است؛ البته اشکالی هم ندارد، چراکه به هر حال توافق است.

توسلی با اشاره به مذاکرات هسته ای اخیر ایران با گروه 1+5 اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب با وجود آنکه به دولتمردان و گروه مذاکره کننده اجازه داده اند که به سمت مذاکرات بروند، اما بیان فرمودند که به این گفتگوها خوش بین نیستند.

امام جمعه رودهن اضافه کرد: رهبری در حین بیان این امر به دلایل متعدد بی اعتماد بودن آمریکایی ها برای ایران و سایر ملل جهان نیز اشاره کردند.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های بعمل آمده قرار بود که مذاکرات اخیر طی دور روز انجام شود، اما مباحث و پیشنهادات به مسائل حساسی رسید و وزرای خارجه کشورهای طرف مذاکره با ایران بر خلاف برنامه های قبلی در محل گفتگوها حاضر شدند.

توسلی افزود: این مذاکرات در قالبی مفصل با بیان اخباری جسته و گریخته ادامه یافت و همه چیز حاکی از رسیدن به توافقاتی رسمی بود؛ اما مدت زمان مذاکرات یاد شده به درازا کشید و سرانجام اعلام شد که گفتگوها بدون دستیابی به نتیجه ای خاص خاتمه یافت.

امام جمعه رودهن اضافه کرد: ان شاءالله خداوند بندگان را در اماکنی که بدان امر فرموده ببیند و در مکان هایی که از آن نهی کرده نبیند.

وی ادامه داد: ملاقات با مؤمنان، سرکشی از بیماران و رسیدگی از ایتام از جمله مصادیق اماکنی است که خداوند به حضور در آن امر فرموده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.