امام جمعه دماوند با اشاره به اهداف شوم وهابیت در دامن زدن به اختلاف بین شیعه و سنی، گفت: سیاست راهبردی نظام سلطه، دامن زدن به تنشها است.

حجت الاسلام والمسلمین ˈمحمد علاءالدینیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به برگزاری برنامه های پرشور و شعور تاسوعا و عاشورای امام حسین (ع) در شهرستان دماوند، افزود: یکی از نعمت های بزرگ مردم شیعه، داشتن حماسه عظیم و ماندگار عاشورای حسینی است که لازمه آن حفظ از این ارزشها و آرمانها می باشد.

وی با اشاره به اینکه وهابیت و سلفی ها در پی اختلاف بین شیعه و سنی هستند، بیان کرد: امروز وهابیت و گروهک ضاله سلفی ها با اهانت به مقدسات اسلام و نیز جلوگیری از مراسم عزاداری در کشورهای مسلمان همچون سوریه قصد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی و دیگر گروه های اسلامی دارند که باید هوشیار بود.

این مقام مسوول به فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری در خصوص اهداف شوم دشمن و وهابیت اشاره و خاطرنشان کرد: اگر این اختلافات نهادینه شود و روز به روز توسعه یابد، به گام دوم یعنی اختلاف بین فرقه های شیعه و فرقه های سنی تبدیل می شود زیرا تنها هدف آنان ایجاد اختلاف و تفرقه است.

علاءالدینی با تاکید بر این موضوع که برای نخستین بار یک حکومت اسلامی بر پایه ولایت فقیه در جهان تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: تاکنون وهابیت به برکت خون شهدا موفق نشده بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کند ولی باید مراقب تحرکات دشمن در این خصوص باشیم .

امام جمعه دماوند به مذاکرات اخیر ایران با گروه 5+1 اشاره کرد و گفت: مذاکرات اخیر چه از نظر پشتوانه معنوی با مصادف شدن ایام محرم و سوگواری سرور و سالار شهیدان و چه از لحاظ پشتوانه سیاسی با توجه به حمایت مردم و حضور پرشور آنان در راهپیمایی 13 آبان و به ویژه مقام معظم رهبری می توان به تلاشهای ارزشمند خدمتگزاران نظام در این عرصه امیدوار بود.

وی بیان کرد: رییس جمهوری از خط قرمزها و انتظارات مردم آگاه است و هر نتیجه ایی که در مذاکرات پیش آید به فرموده رهبر معظم انقلاب برای ایران شیرین خواهد بود.

این مقام مسوول یکی از امتیازات ایران در میان گروه 5+1 را اختلاف در بین این گروه ها دانست و گفت: ایران در سالهای اخیر به گونه ایی گام برداشته که حضورش در این جلسات و نشست ها از سوی غرب ضروری به نظر می رسد که خود یک نعمت و یک فرصت می باشد زیرا اقتدار ایران به منصه ظهور رسیده است./س


برچسب ها: سیاست ، نظام ، عاشورا ، شیعه ، سنی ، وهابیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.