رژيم صهيونيستي حملات ديپلماتيک خود را عليه رويکرد آمريکا در خصوص احتمال امضاي توافق با جمهوري اسلامي ايران تشديد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شبکه تلويزيوني المنار گزارشي را در خصوص تشدید حملات دیپلماتیک اسرائیل علیه توافق احتمالی با ایران پخش کرد.

"عزيز زينب" گزارشگر المنار گفت تل آويو در حال رهبري حمله گسترده عليه رويکرد غرب براي امضاي توافق حل وفصل هسته‌اي ايران با جمهوري اسلامي ايران است.

محافل سياسي و رسانه‌اي رژيم صهيونيستي اعلام کردند بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در نخستين مرحله اين حمله يعني جلوگيري از امضاي توافقنامه،‌ موفق شده و به مرحله جديدي يعني نزديکي بيشتر به مراکز تصميم گيري در واشنگتن پا گذاشته است.

"نفتالي بنت" وزير اقتصاد و بازرگاني رژيم صهيونيستي با مأموريتي فوري راهي آمريکا شده و هدف از آن نیز تحريک اعضاي کنگره عليه حل وفصل ديپلماتيک احتمالي بين ايران و شش کشور بزرگ است.

بنت دولت آمريکا را به "قمار بازي" با امنيت اسرائيل متهم کرده است.

وي گفت: ما در سياست آمريکا دخالت نمي کنيم و به اينجا نيامده ام که آنها را به انجام دادن کاري مجبور کنم من اينجا هستم اطلاعاتي بدهم تا تصميم گيري کنند.

برخي اعضاي کنگره آمريکا به تمايل اسرائيل پاسخ دادند و ايجاد شک و ترديد را درباره مقاصد آغاز کردند در صورتي که باراک اوباما رئيس جمهور اين کشور از کنگره خواسته است از تحميل تحريمهاي جديد عليه ايران خودداري کند.

"تاد بو" عضو جمهوريخواه کنگره آمريکا گفت: زماني که با نتانياهو هفته گذشته ديدار کردم با من اتفاق نظر داشت که تحريمها تنها راه موافقت ايران با مذاکره است. چه کسي باور مي کرد که فرانسويها ما را در خصوص امضاي يک توافق بد هوشيار کنند؟

گزاشگر المنار گفت آژانس بين المللي انرژي اتمي همزمان با تشديد حملات اسرائيل به مذاکرات ايران با غرب اعلام کرد تهران در سه ماه گذشته گسترش تأسيسات و توليد هسته‌اي را متوقف کرده است.

اما نتانياهو به سرعت واکنش نشان داد و درباره آن ابراز ترديد کرد.

نتانياهو گفت: من به خبرهاي منتشره مبني بر اينکه ايران تأسيسات هسته اي‌اش را گسترش نداده است اهميتي نمي دهم. علتش آن است که آنها نيازي به اين کار ندارند آنان به اندازه کافي تأسيسات هسته‌اي و سانتريفوژ براي ارتقاي و کامل کردن مواد پرتوزا که قلب بمب هسته‌اي را تشکيل مي دهد، در اختيار دارند.

سخنان نتانياهو ، اعضاي دولتش را به حمله به آمريکا و مواضع اخير جان کري وزير خارجه اين کشور تشويق کرد.

کري در سخنانش از حمله شديد تل آويو به توافق احتمالي با ايران انتقاد کرده بود.

گلعاد آردان وزير جبهه داخلي رژيم صهيونيستي گفته است آنچه رخ مي دهد به مثابه قرار دادن چاقو روي گردن اسرائيل است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار