امروزه با پیشرفت علم دیگر تقریبا کابوس از دست دادن دندان‌ها وجود ندارد، البته هرچند هزینه دار است اما راهی مناسب برای بازگشت لبخند زیبا است.

اکبر فاضل دندانپزشک در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: باید برای کاشت دندان به سن بیمار توجه کنیم و ببینیم که آیا به حد قابل قبول رسیده است.

وی اظهار داشت: معمولا برای آقایان 18 به بالا و برای خانم ها 15 به بالا سن مناسب کاشت دندان است، یعنی زمانی که فرد جهش رشد را پشت سر گذاشته است.

افرادی هستند که به علت جنس و نوع لثه، بیماری های سیستمیک و یا مشکلات ایمنی حتما قبل از کاشت مورد مشاوره و آزمایش قرار می گیرند و باید اشاره کرد که احتمال موفقیت در آنها کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: عصر ایمپلنت ها بستگی به وضعیت پذیرش فک بیمار و مسئله ایمنی وی و مقاومتش در برابر عفونت ها دارد اما مزیت آن نسبت به دندان طبیعی این است که در معرض پوسیدگی قرار نمی گیرد، زیرا دندان طبیعی از 2 نظر در معرض خطر هستند؛ یکی پوسیدگی دندان و دیگری بیماری های لثه ای.

البته این به معنای مقاومت ایمپلنت در برابر مسائل پریودنتال نیست، یعنی با عفونت لثه ای ممکن است ایمپلنت از بین برود.

فاضل گفت: اغلب جنس ایمپلنت ها از نوع تیتانیوم است و افرادی که حساسیت پوستی به تیتانیوم دارند، می توانند از انواع مختلف آن استفاده کنند، مثل نوعی از ایمپلنت ها که از کربن است.


انتهای پیام/

برچسب ها: دندان ، کاشت ، پوست ، لثه ، بیمار ، علم ، هزینه ، فک ، ایمپلنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار