معاون بین الملل حوزه های علمیه حج را فرصت مناسبی برای ارتباط فرهیختگان شیعی با بزرگان مذاهب اسلامی دانسته و گفت: بسیاری از نخبگان و رهبران مسلمان عاشق انقلاب اسلامی اند، ولی ما نتوانسته‌ایم با آنها ارتباط داشته باشیم

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی، در جمع کارکنان خبرگزاری و هفته‌نامه افق حوزه و معاونت بین الملل حوزه های علمیه در سخنانی پیرامون مسائل منطقه، به تلاش عربستان سعودی برای حاکمیت سیاسی بر کشورهای عربی اشاره کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی به دنبال استقلال کشورها از سیطره آمریکایی و غربی است، از همین رو طبیعی است که برخی کشورها از ما عصبانی باشند.

وی به اوج گیری چالش میان تشیع و وهابیت اشاره کرد و گفت: علمای عربستان، وهابی و معتقد به شرک تشیع و تکفیر آن هستند که این چالش از سال‌های گذشته با شکل‌گیری وهابیت به وجود آمده است. در واقع در حال حاضر نبرد وهابیت با تشیع به مرحله جنگ رسیده است؛‌ البته گاهی اوقات این برخورد کمتر می‌شود که به دلیل مسائل سیاسی و نوع رفتار شخصی مأموران مربوطه با زائران ایرانی است وگرنه رویکرد آنها تغییر نیافته است.

عضو هیات علمی جامعة المصطفی(ص) تاکید کرد: اگر بخواهیم این تقابل از بین برود، باید مرزها را مشخص و در مسائل اعتقادی جنگ را کنار بگذاریم.

معاون بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به این که حج، فرصت مناسبی برای ارتباط بین فرهیختگان شیعی با بزرگان مذاهب مختلف اسلامی است، ابراز داشت: بسیاری از نخبگان و رهبران مسلمان در سراسر جهان، عاشق انقلاب اسلامی هستند، ولی ما متأسفانه نتوانسته‌ایم از محبت و علاقه آنها به ایران و انقلاب اسلامی و سیاست مبارزه با استکبار این رهبران بهره‌ای برده و گامی بلند در تعاملات میان علمای شیعی و اهل سنت برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی افزود: حوزه و روحانیت باید نسبت به این مسئله دقت بیشتری داشته باشد و به ارتباطات بین‌المللی و تعامل با اندیشمندان و بزرگان علمای سایر مذاهب اسلامی اهتمام جدی داشته باشد.

وی با اشاره به وجود برخی ظرفیت‌ها در عربستان، گفت: علی رغم تحجر و خفقان درباره تبلیغ شیعه و حتی سنی که از سوی حاکمیت عربستان سعودی در این کشور حاکم شده است و هیچ مذهبی حق تبلیغ اندیشه‌های خود را ندارد، ستارگانی در این کشور هستند که در حال فعالیت دینی و فرهنگی در مبارزه با وهابیت می‌باشند./ز

برچسب ها: قم ، حوزه ، رهبران ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.