طبق مطالعه مشخص شده که حدود 82/5 درصد از افراد جامعه دارو در منزل نگهداری می کنند که از این بین 50 درصد "دارو" برای مصارف عادی و 23 درصد برای خود درمانی دارو نگهداری می کنند.

دکتر پیرصالحی مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با بیان اینکه بحث ذخیره دارو در منزل یک معضل قدیمی است گفت: طی مطالعه مشخص شده که حدود 82/5 درصد از افراد جامعه دارو در منزل نگهداری می کنند که این آمار بالایی محسوب می شود و از این بین 50 درصد خانواده های برای مصارف عادی و 23 درصد برای خوددرمانی دارو در منزل نگهداری می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبودهای دارویی و ایجاد ناامنی از لحاظ کمبود دارو این موضوع تشدید شد و برخی از بیماران در این اوضاع میزان ذخیره دارویی خود را افزایش دادند و برای رفع نگرانی  بیش از نیاز  یک ماه خود  دارو خریداری کردند.




پیرصالحی افزود: بالاخره ما در شرایط تحریم قرار داریم و موظف هستیم که به عنوان یک سازمان نظارتی برنامه ریزی کنیم تا این کمبود ها و نگرانی های مردم به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه قطعا این امر نیاز به فرهنگ سازی دارد تصریح کرد: ما باید به مردم آموزش دهیم و از این طریق بتوانیم ذخیره دارویی از منازل را کاهش دهیم  که این امر نیازمند همکاری بین مردم پزشک و داروساز و پزشک است چرا که برخی  از این داروها در منزل ذخیره می شود ناشی از تجویز  پزشکان و تکمیل نکردن دوره درمان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: ب ، ب ، ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار