دروس خارج مراجع تقلید با اتمام ایام تبلیغی دهه نخست ماه محرم از 28 آبان ماه از سرگرفته می‌شود و شروع و نشاط تحصیلی مجدد به فضای حوزه های علمیه باز می گردد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران جوان قم ، دروس مراجع تقلید که در دهه نخست محرم به مناسبت سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و ایام تبلیغی طلاب حوزه‌های علمیه تعطیل شده بود از روز سه شنبه 28 آبان از سر گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات مکارم شیرازی و شبیری زنجانی از روز سه شنبه 28 آبان ماه در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

همچنین دروس حضرات آیات وحید خراسانی، سبحانی و نوری همدانی از روز چهارشنبه 29 آبان ماه در مسجد اعظم قم از سر گرفته می‌شود.

درس حضرت آیت‌الله جوادی آملی نیز از روز شنبه دوم آذر برگزار خواهد شد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی از ساعت هشت صبح در شبستان اول مسجد اعظم قم تدریس می کند، بعد از اتمام درس این مرجع تقلید، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ساعت 9 در شبستان اول، ادامه بحث حج را تدریس می کند.

حضرت آیات نوری همدانی و جوادی آملی نیز به ترتیب در ساعات 10 و 11 صبح بحث فقهی و تفسیری خود را در مسجد اعظم قم دنبال می کنند.

در شبستان دوم مسجد اعظم قم نیز در ساعت 8 صبح حضرت آیت الله سبحانی و در ساعت 10 صبح حضرت آیت الله شبیری زنجانی کرسی درس خارج دارند.

گفتنی است، هرساله و همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، دروس مراجع تقلید و علما تعطیل و هزاران نفر از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم جهت تبلیغ دین به مناطق مختلف کشور اعزام می شوند./ز

برچسب ها: قم ، دروس ، مراجع ، محرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.