"روش های درمانی" و "توانبخشی" نیازمند حمایت حقوقی مسئولان در عرصه ثبت مالکیت حقوقی و فکری است.

فرهاد طباطبایی قشمه عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: چندی پیش شاهد حضور الیاسی رئیس اداره ثبت اختراع کشور در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بودیم.

طباطبایی بنابر گفته الیاسی خاطر نشان کرد: زمانی که موضوع یا ایده در مجمع یا نقشه عمومی مطرح شود قابلیت ثبت و انحصار ندارد و تنها با مراجعه به سایت اختراع و تکمیل فرم‌های مربوط در سایت و بنابر تاریخ مراجعه به سایت می توان از ثبت مالکیت فکری اطمینان خاطر حاصل کرد.

رئیس مرکز رشد و فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی در ادامه گفت: تاکنون شاهد ثبت 40 واحد فناور در این مرکز بوده ایم.

تعیین تکالیف ظرفیت و میزان حمایت از واحد‌های فناور

طباطبایی در ادامه خاطر نشان کرد: میزان حمایت مالی، مکان و دفاتر کاری واحدهای فناور و...... با جلسات متعدد معاونت توسعه و پشتیبانی دانشگاه تا چند ماه آینده به فناوران اطلاع داده می شود.

وی گفت: نقص سیستم حقوقی کشور مانع حمایت از ثبت روش‌های درمانی و توانبخشی کشور است و امیدداریم قانون گذاران و متولیان بتوانند در عرصه ثبت مالکیت‌های فکری هموطنان خلاق گام بردارند.

طباطبایی اذعان داشت:با توجه به منویات رهبری مبنی بر اقتصاد دانش بنیان مسئولین عرصه ثبت مالیکت فکری نیز باید جدی ترازهمیشه درعرصه کسب رضایت مخترعان و فناوران گام بردارند./


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار