جای کتاب در سبد کتابخانه ایرانی تنگ شده و وزارت ارشاد خود را موظف به حمایت و تقدیر از خادمان نشر می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران؛ مراسم آیین تقدیر از خادمان علمی و فنی صنعت نشر کشور امروز با حضور "سیدعباس صالحی" معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و "علی جنتی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن سینمایی وزارتخانه فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد.
 
در مراسم تقدیر از خادمان نشر "علی جنتی"، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه تقدیر از خادمان کشور پاسداشت گروهی از نخبگان برگزیده نبوده و تنفیذ از جایگاه قلم و فکر اندیشه است افزود: شریعت اسلام از  زمان رسمیت یافت که خداوند به خاتم پیامبران گفت «بخوان».
 
وی در ادامه با  بیان جاذبه بی‌بدیل کتاب از نخستین دهه بالندگی اسلام تا سده‌های بعد از آن ادامه داشته، افزود: تمدن اسلامی مبتنی بر کتاب بوده است.
 
"جنتی" اظهار داشت: کشور ما در سال 2012 رتبه سیزدهم را در حوزه توزیع علم داشته و در سه دهه اخیر وضع تولید علم در کشور ما جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده است.
 
به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عالمان و نویسندگان عرصه نشر باید در خود ببالند که جایگاهی در حوزه تولید علم دارد.
 
"جنتی" تصریح کرد: توسعه فرهنگی از دهه 1380 نمود آشکارتری پیدا کرده است و در سند توسعه کشور در افق 1404 ما هدفی جز دستیابی ایران به جایگاه اول علمی در سطح جهان نداریم.
 
وی افزود: کیست که نداند نوشتن و آفرینش کتاب جانی شیدا می‌طلبد و شفافیت در حوزه نشر بس دشوار است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جای کتاب در سبد کتابخانه ایرانی تنگ شده و وزارت ارشاد خود را موظف به حمایت و تقدیر از خادمان نشر می‌داند.
 
وی در پایان در قالب دو نکته خاطرنشان کرد: هر چند تولید سالانه کتاب در ایران بیش از تولید کتاب در کشورهای خاورمیانه بوده باید تعداد کتابهای فاخر و آثار کتابسازی شده توجه  کرد زیرا رواج کتابسازی مخاطب را دلزده می‌کند.
 
گفتنی است: که بنابر گفته های "جنتی" صنعت نشر در دنیا در حال تحول بوده و این تحول به مدد فن‌آوری نوین حاصل می‌شود و کشور ما کمتر به فن‌آوری نوین توجه شده است و بهتر است که توجه بیشتری به این حوزه شود.
 
لازم به ذکر است؛ که از برگزیدگان علمی و فنی صنعت نشر با نام‌های "سید مصطفی محقق داماد"، "حسن انوری"، "هوشنگ مرادی کرمانی"، "غلامرضا اعوانی"، "سیدفریدقاسمی"، "نجف‌قلی حقیقی"، "مریم حسینی"، "غلامحسین امیرخانی"، "محمدعلی بهمنی"، "محمد مجتهدی"، "عبدالکریم جربزه دار" "حسینعلی سلامی نژاد" ،"رسول دادمهر" "محمد عمیری"، "مهدی نقش"، "عزیز احدی ارزی"، "مرید محمدی" ،"محسن بیداروند" ،"محمد حسین اصلانی راد" ،"محمد حسن اعجاری خراسانی" ،"محمد مهدی سعیدی"، "محمود لعل آبادی" ،"رضا یوسف‌زاده" ،"حمیرا رستگار" ،"فریده یوسفی زیرآبادی" و "سعید عبدالرضا خان جان‌آبادی" تقدیر شد.
 
انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار