قم/

پیشوای چهارم شیعیان حقانیت اهل‌بیت (ع) را به اثبات رساند

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امام زین‌العابدین (ع) در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف به افشاگری پرداخت و چهره بنی‌امیه را برای مردم نمایان کرد و حقانیت اهل‌بیت (ع) را به اثبات رساند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام جواد عظیمی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) با توجه به تبلیغات دستگاه بنی‌امیه علیه امام حسین (ع) و شایعات گسترده به مبارزات اساسی پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان ولایت و خاندان رسالت جو توام با خفقانی به‌وجود می‌آوردند بنابراین لازم بود شخصیتی مانند امام سجاد (ع) وجود داشته باشند تا هدف از این قیام را به مردم ابلاغ کند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان کرد: امام زین‌العابدین (ع) در موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف به افشاگری پرداخت و چهره بنی‌امیه را برای مردم نمایان کرد و حقانیت اهل‌بیت (ع) را به اثبات رساند.

وی با اشاره به اقدامات امام سجاد (ع) در زمینه افشاگری گفت: مردم شام از روزی که مسلمان شدند با معاویه روبه‌رو بودند و به جز معاویه چهره دیگری مشاهده نکرده بودند ولی امام سجاد (ع) خطبه‌ای در مسجد اموی در شهر شام قرائت کرد تا بصیرت لازم به مردم ارائه شود و توطئه‌های دشمنان در برابر این امام بزرگوار به هم بریزد.

عظیمی تصریح کرد:‌ امام سجاد (ع) به روشنگری پرداخت و این طور بیان کرد که هدف قیام امام حسین (ع) مسائل دنیوی نبوده بلکه دین و دیانت بوده بنابراین با این‌گونه افشاگری‌ها مردم نسبت به یزید بدبین شدند و قیام‌هایی صورت گرفت که نشان‌دهنده تاثیرگذاری خطبه‌های این امام بزرگوار بود.

وی با اشاره به اهمیت صحیفه سجادیه گفت: این کتاب شامل کلمات گوهربار امام زین‌العابدین (ع) در قالب دعاست که یک نوع روش مبارزاتی حضرت با دشمنان محسوب می‌شود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: با وجود آنکه خفقان شدیدی در دوران امام سجاد (ع) به‌وجود آمده بود ولی امام دست از مبارزه برنداشت و در قالب دعاها و صحیفه سجادیه مطالبی را بیان کرد تا مردم بیدار شوند.

وی با بیان اینکه گریه امام سجاد (ع) گریه مبارزه و سیاسی بود، گفت: پیشوای چهارم شیعیان با استفاده از دعا به افشاگری پرداخت تا چهره نفاق را رسوا کرده و چهره زمامداران دوران خود را معرفی کند./س

برچسب ها: قم ، پیشوا ، چهارم ، شیعه ، حقانیت ، اهل ، بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.