محمد سعید خواجه مخترع جوان پارسیانی موفق به کسب گواهی ثبت اختراع از جشنواره علم تا عمل معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری شد.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس این مخترع با دو طرح در این جشنواره شرکت کرده بود که پس از طی مراحل داوری هر دو طرح توانست جزو طرح های برگزیده این جشنواره شود.
طرح تولید نانو ذرات تیتانیوم و سیلیکا بعنوان طرح برگزیده ملی و طرح نانو فیلتر ها بعنوان طرح برگزیده دانشگاه آزاد انتخاب شدند.
مخترع پارسیانی گفت: نانو ذرات تیتانیوم و سیلیکا در صنایع رنگ ،صنعت نفت گاز و پتروشیمی ،صنایع کاغذ ، صنایع لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین در صنایع پیشرفته الکترونیک مثل سنسور ها و سلول های خورشیدی کاربرد دارد.
محمد سعید خواجه افزود: نانو فیلترهایی که طراحی شده قابلیت حذف آلاینده های گازی شهری و صنعتی در محیط های بسته تا بیش از نود درصد را دارد.

مدیر مرکز رشد واحد فناوری دانشگاه آزاد پارسیان گفت: در این جشنواره مخترعان سراسر کشور حضور دارند و مخترعان و پژوهشگران شهرستان پارسیان نیز با توجه به اینکه حدود یک سال از تاسیس مرکز رشد و فناوری در شهرستان پارسیان می‌گذرد با طرح‏های خود حضور برجسته‌ای داشتند.
احمدی پور افزود: وی گفت: محصولات ارائه شده مرکز رشد و فناوری دانشگاه آزاد پارسیان برای نخستین بار در کشور تولید شده اند و عمدتا مربوط به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند و برخی از محصولات ارائه شده به خوبی نمونه های مشابه خارجی و با قیمت های بسیار پایین تر هستند./س

برچسب ها: اختراع ، مخترع ، پارسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.