رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي کشور از خط اعتباري هفت هزار و 500 ميليارد ريالي براي ارائه تسهيلات خريد ماشين‌آلات مدرن و توسعه مکانيزاسيون کشاروزي خبر داد که با همکاري بانک کشاورزي پرداخت مي شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،‌کامبيز عباسي رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي کشور در گفتگو با "راديو اقتصاد"  گفت : وزارت جهاد کشاورزي رويکرد خوبي در اين باره دارد و اين تسهيلات در همه حوزه هاي زراعت ، دام و طيور ، آبزيان ، باغباني و با نرخ سود 15 درصد براي خريد وسايل مکانيزه کشاورزي پرداخت مي‌شود.

وي افزود : آورده کشاورزان هم 20 درصد و دوره بازپرداخت آن براي ماشين‌آلات کشاورزي و ماشين‌هاي سبک پنج ساله و ماشين‌هاي سنگين هفت سال است.

عباسي گفت : هنگام مراجعه کشاورزان و سفارش محصول ؛ 70  درصد تسهيلات به حساب توليدکننده و فروشنده ماشين‌آلات و ادوات مکانيزه واريز مي‌شود.

رئيس مرکز توسعه مکانيزاسيون کشاورزي کشور با تاکيد بر توانمندي داخلي در توليد ماشين آلات کشاورزي گفت : 95 درصد نياز را در داخل تامين مي کنيم و در حد خودکفايي هستيم.

عباسي  افزود : کشاورزي حفاظتي صرفه‌جويي حاصل از مصرف آب ، برق ، کاهش هزينه توليد، اصلاح باغ‌ها و استفاده از ماشين و کاهش سوخت را به دنبال دارد و بايد با توسعه مکانيزاسيون به فکر توليد پايدار باشيم.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار