به مناسبت فرا رسيدن هفته ملي ديابت، بيش از 100عنوان برنامه آموزشي سلامت محور با هدف اطلاع رساني و پيشگيري از ديابت در منطقه 10 اجرا می شود.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با بیان این که یکی از مهمترین رویکردهای مدیریت شهری جلب مشارکت شهروندان برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه است گفت: روز 14 نوامبر مصادف با 23 آبان ماه، از سوی سازمان جهانی بهداشت و فدراسیون بین المللی دیابت، به عنوان روز جهانی دیابت نامیده شده است و امسال به دلیل تقارن این روز با عاشورای حسینی (ع)، ویژه برنامه های این هفته از تاریخ 27 آبان ماه تا سوم آذرماه به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
وی با اشاره به ضرورت تبیین سلامت اجتماعی در سیاست گذاری های کشور بر لزوم آموزش و آگاه سازی مردم نسبت به حفظ سلامتی خود تاکید کرد و افزود: اداره سلامت منطقه با هدف ارايه خدمات اجتماعي سلامت محور، آموزش همگاني، فرهنگ سازي‌ و اطلاع‌رساني درخصوص پيشگيري از بيماري ديابت، تمهيدات و برنامه‌هاي گوناگوني را با تاکيد بر بهره‌گيري از مشارکت داوطلبانه شهروندان به صورت محله اي و مشارکت نواحي سه گانه و خانه هاي سلامت پيش‌بيني کرده است.
وی با بیان این که با اصلاح شيوه زندگی می توان گام بزرگی در جهت پیشگیری از دیابت برداشت افزود: همايش گراميداشت روز جهاني ديابت با برپايي ايستگاه‌هاي سلامت و مسابقه‌هاي مختلف با حضور اعضاي کانون هاي ديابت منطقه در قالب سخنراني تقدير از دبيران ديابت منطقه و برنامه هاي فرهنگي و هنري در مجتمع شهيد غني پور برگزار خواهد شد.

شهردار منطقه تصريح کرد: از ديگر برنامه هاي تدارک ديده شده در اين هفته مي توان به اجراي مسابقات مختلف، توزيع بروشور، تورگردشگري، جشنواره غذاي سالم، برپايي ايستگاه سلامت که به ارایه خدمات حمايتي، اجتماعي از قبيل غربالگري ديابت در 14 پایگاه مي پردازد، مشاوره تغذيه و پزشکي، اشاره کرد.

عظیمی اضافه کرد: همچنين مراسم نمادين تشکيل بزرگترين حلقه آبي ديابت منطقه با حضور اعضاي کانون‌هاي پيشگيري از ديابت محلات 10 گانه منطقه (حلقه آبي رنگ)، در بوستان تهرانی برگزار خواهد شد همچنين اين مراسم در بوستان کودک، رضوان، باقري زند، شهدا، چناران جی، خانواده، شقایق، اعتماد نيز اجرا مي شود.

به گفته وی پياده‌روي نمادين همزمان با هفته ملي ديابت در برخي بوستان هاي سطح منطقه به منظور شناسايي نيازهاي افراد ديابتي و بسترسازي مناسب براي جلب مشارکت مردمي، ازبرنامه هايي مي باشد که به اين مناسبت در نظرگرفته شده است.

عظیمی خاطرنشان کرد: در طول اين هفته کارگاه ها و برنامه هاي آموزشي متعدد با بهره‌گيري از اساتيد دانشگاه تحت عناوين " کلاس آموزشي رابطه آرامش و قند خون، نقش کاهش دهنده هاي گياهي بر ديابت، راه هاي جلوگيري از ابتلا به ديابت، روش استفاده صحيح از دستگاه تست قند خون، آموزش تغذيه صحيح و کنترل ديابت و ... " درسطح محلات 10 گانه نيز برگزار خواهد شد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: جهان ، دیابت ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار