مدیر مدیریت مصرف برق کشور گفت: سالانه دو هزار و 500 مگاوات از نیاز برق کشور با بهینه سازی مصرف مدیریت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، علیرضا احمدی در حاشیه همایش آمادگی کارکنان توزیع برق جهت آموزش مدیریت برق به دبیران آموزش و پرورش ساری گفت: مدیریت مصرف برق در طول سال برنامه های مختلفی برای مشترکین مختلف صنعت برق دارد.

وی افزود: بیش از 29 میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که اهم فعالیتها متناسب با فصلهای مختلف سال برنامه ریزی شده است.

مدیر مدیریت مصرف برق کشور گفت: برای ایام اوج مصرف که تابستان است اقدامات اساسی تر اجرا می شود همچنین در فصول پاییز و زمستان برنامه صرفه جویی و کاهش مصرف را دنبال می کنیم.

وی افزود: مخاطبین عمده مشترکین خانگی و صنعتی هستند که تاثیر بسیاری در مصرف چیزی در حدود دو سوم میزان مصرف انرژی الکتریکی کشور دارند و مشترکان بخش کشاورزی تجاری اداری نیز میزان مصرف خاص خود را دارند.

احمدی افزود: امسال تابستان پیش بینی نیاز مصرف 47 هزار و 200 مگاوات بوده و عدد پیک به 45 هزار و 700 مگاوات رسید که نشان می دهد اقدامات آموزشی در مصرف برق تاثیر گزار بوده است.

وی در خصوص میزان مصرف برق گفت: هر استان با توجه به شرایط جغرافیایی میزان مصرف خاصی دارد و مازندران به دلیل شرجی بودن و توریستی میزان مصرف خاص خود را دارا است اما امسال تابستان در مازندران با آموزش فرهنگ بهینه سازی مصرف برق مردم همکاری خوبی داشتند.

وی در خصوص رویکرد انرژی نو گفت: با روی کار آمدن دولت جدید استفاده از انرژی نو و بخصوص انرژی خورشیدی و صرفه جویی در مصرف انرژی برق متداول شده است./س

برچسب ها: وات ، ساعت ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.