عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی گفت: شاید مذاکرات اخیر هسته‌ای در ژنو به دلیل حضور قدرت‌های بزرگ جهانی به همراه ایران، بی‌سابقه‌ترین اتفاق بعد از جنگ جهانی دوم باشد.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر اخیر تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان به ژنو به منظور انجام مذاکرات، اظهار داشت: خوشبختانه تیم هسته‌ای با پشتیبانی و حمایت "رهبر معظم انقلاب" و مردم کشورمان توانست در این مذاکرات فشرده از موضع قدرت حاضر شود.   
 
وی افزود:  شاید این مذاکره، به دلیل حضور قدرت‌های بزرگ جهانی به همراه ایران به منظور دست یافتن به نتیجه‌ای واحد، بی‌سابقه‌ترین اتفاق بعد از جنگ جهانی دوم باشد، همچنین تداوم مذاکرات نشان‌دهنده جدیت و استمرار آن است.  
 
عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی با بیان اینکه مذاکرات ژنو 2 در ابعاد سیاسی،‌ حقوقی و فنی به خوبی پیش رفت، تصریح کرد: بعد سیاسی به بهتربن شکل ممکن انجام شد، اما بحث فنی و حقوقی مذاکرات ایران نیاز به تلاش و کار بیشتری دارد.   
 
کنعانی‌مقدم با اشاره به فرافکنی وزیر امور خارجه فرانسه در پیشبرد مذاکرات اضافه کرد:‌ فابیوس با توجه به اینکه پیشینه حضور در هیچ فعالیتی را در مذاکرات نداشته، این دور از مذاکرات را نوعی معامله دانسته و قصد پیشبرد اهداف صهیونیستی را داشت.   
 
وی با اشاره به کارشکنی‌های کشور فرانسه گفت: کارشکنی این کشور اروپایی در مذاکرات با هدف سهم‌خواهی به شکلی بود که گویا مذاکرات 5 علیه یک شده است.
 
این فعال سیاسی ادامه داد:  فرانسویان بعد از مخالفت با روند مذاکرات متوجه شکل‌گیری اتفاق جدیدی شدند که اگر در این عرصه اقدام به همکاری با سایرین نکنند، جهان آنها را از این پس به عنوان کارشکن در مسائل بین‌المللی خواهد شناخت.  
 
عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی بیان داشت: به نظر می‌رسد فرانسه از مواضع خود در این چند روز کوتاه آمده و به دنبال رسیدن به منافع خود است چراکه براساس آن قرار است اورانیوم 20 درصدی را در شرکت یورودیف فرانسه که ایران سهامدار آن است قرار دهد.
 
وی با اشاره به بیانات "مقام معظم رهبری" که فرمودند به مذاکرات خوش‌بین نیستم، خاطرنشان کرد: اگر آمریکا به نمایندگی از اسرائیل و فرانسه تحت فشار صهیونیست نباشد مذاکرات روندی مثبت را در پیش خواهد گرفت و ایران حقوق هسته‌ای خود را تثبیت خواهد کرد.   
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار