وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره دلایل منتشر نشدن روزنامه «هم میهن» و چرایی جلوگیری از نشر آن اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: انتشار روزنامه «هم میهن» مانعی ندارد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  «علی جنتی» در حاشیه مراسم بزرگداشت والده محمدعلی نجفی رییس سازمان میر اث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: مهلتی که برای توقیف روزنامه «هم میهن» صادر شده بود به پایان رسیده و انتشار این روزنامه مشکلی ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه حتی پیش شماره نخست این روزنامه منتشر و به دکه‌های روزنامه فروشی راه پیدا کرده بود، افزود: دلیل اینکه چرا جلوی انتشار این روزنامه گرفته شده هنوز برای ما مشخص نیست.
 
** بسیاری از ارتباطات در «فیس بوک»، سالم است
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بحث برداشته شدن قید غیرقانونی و رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی از جمله «فیس بوک» گفت: بحث اینکه آیا محتوای «فیس بوک» جزء مصادیق مجرمانه محسوب می‌شود یا خیر، قابل بررسی است و تاکنون در کمیته‌ای که مصادیق محتوای مجرمانه را تعیین می‌کنند جلسه‌ای در این مورد نداشته‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: تا زمانی که در جلسه این کمیته شرکت نکنیم نمی‌توان حکم قاطعی درباره تعلق یا عدم تعلق این شبکه اجتماعی به حوزه مصادیق مجرمانه صادر کرد.

جنتی با بیان آنکه نظر شخصی من این است که «فیس بوک» جزو مصادیق محتوای مجرمانه نیست گفت: در این شبکه اجتماعی کسانی هستند که با یکدیگر ارتباط دارند و بسیاری از ارتباط آن سالم است.

وی ادامه داد: خود من در فیس بوک عضو هستم و به عنوان مثال کسانی که از خارج یا داخل کشور با من مرتبط هستند، بحث‌های شان طی این روزها فقط پیرامون محرم و عاشورا بوده است و در این میان آنها با رعایت شان فرهنگی و احترام اشخاص تنها به تبادل آرای خود پرداخته‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اگر کمیته مصادیق مجرمانه تشکیل جلسه دهد به طور قطع در این جسله مسایل مربوط به «فیس بوک» و سایر شبکه‌های اجتماعی مطرح خواهد شد و خروجی آن جلسه نیز از طریق مطبوعات و رسانه‌های فراگیر و جمعی اطلاع رسانی می‌شود.

مراسم بزرگداشت "والده محمدعلی" نجفی رییس سازمان میر اث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر جمعه در مسجد نور تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار