امام جمعه اردبیل گفت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری قوت قلبی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما داد و در موضع اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گذشته گفت: این سخنان درخصوص مذاکرات هسته‌ای و ارتباط با آمریکا اقدامی فوق‌العاده و بجا برای حفظ عزت و اقتدار در مذاکرات ژنو بود.

وی اظهار داشت: با توجه به روحیه استکبار جهانی این فرمایشات آنها را از یک اشتباه مهم یعنی تلقی اینکه ایران از سر استیصال و درماندگی پای مذاکرات حاضر شده خارج کرد و موضع ایران را در مذاکرات اعتلا بخشید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت‌: تدبیر مقام معظم رهبری در مجال و فرصت‌ دادن به دولت‌ها یک استراتژی قابل قبول و منحصر به فرد است و برای دولت یازدهم نیز اختیار تام داد تا با تکیه بر عقلانیت ماهیت دشمن و شناخت از رویکرد آنها بتواند در مذاکرات با عزت و شوکت حضور پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی یادآور شد: وقتی در دور اول مذاکرات و همچنین سفر رئیس جمهور به نیویورک ماهیت دشمن مشخص شد و ملت ایران فهمیدند که آمریکا و برخی از کشورها احساس می‌کنند که ما از اصول و موانع ارزشی خود عقب‌نشینی کردیم رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی هفته گذشته بر عزت این ملت تاکید کرده وبه صراحت اعلام کردند که مردم ایران هرگز از خواسته و مطالبه به حق خود عقب‌نشینی نمی‌کند و ذلیلانه در برابر آنها در موضع ضعف و ناتوانی قرار نمی‌گیرد.

وی با انتقاد از برخی دولتمردان که آدرس غلط به دشمن داده و آنها را به شبهه انداخته‌اند افزود: آنچه که در سخنان مقام معظم رهبری به کرات مشاهده شده است تاکید معظم‌له بر توانمندی‌های داخلی بجای چشم دوختن به غرب است چرا که ما با داشتن قابلیت‌های منحصر به فرد می‌توانیم دشمن را زمین‌گیر کنیم.

وي یادآور شد: ما بیش از 34 سال است که با روحیه بصیرت مقاومت و ولایی بودن در برابر خواسته نامشروع دشمنان ایستاده‌ایم واجازه نمی‌دهیم آنها قدم از قدم بردارند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.