امام جمعه اردبیل گفت: فرهنگ عاشورا بهترین راهبرد در مذاکرات 1+5 است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده کشورمان با درایت و عقلانیت شایسته پشت میز مذاکره نشست و تمام مطالبات و خواسته‌های بر حق ملت ایران را مطرح کرد.

وی تصریح کرد:‌ ما در یک مماشات عقلانی میزان غنی‌سازی را تا پنج درصد در حوزه صنعتی نه آزمایشگاهی تقلیل دادیم تا نشان دهیم در کمال صداقت آماده مذاکره و حرکت صلح‌آمیز هستیم اما استکبار جهانی با گذاشتن شرط و شروطی خاص سعی کرد به صداقت و عقلانیت ما اهانت کند.

امام جمعه اردبیل به خواسته‌های غیرقانونی غرب در مذاکرات هسته‌ای از جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: آنها در وهله اول از ایران خواستند تا 20 درصد غنی‌سازی خود را کنار گذاشته و سانتریفیوژ‌های خود را نیز از چرخه تولید خارج کند و در کنار آن کاربرد آب سنگین اراک را تغییر داده و در تولید پلوتونیوم نیز توقف ایجاد کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی خاطرنشان کرد: غرب به ایران مهلت داده تا در مدت شش ماه همه این خواسته‌ها را جامه عمل پوشانده سپس برای مذاکره پای میز بیاید که همه این شرط و شروط‌ها برای جمهوری اسلامی ایران غیر قابل پذیرش است.

وی در ادامه سخنان خود به تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در سال 82 به مدت دو سال اشاره کرد و ادامه داد: آنها بعد از دو سال تعلیق نه تنها به وعده خود عمل نکردند بلکه با جسارت کامل اعلام کردند که تعلیق ضمانت‌آور نیست بلکه این تعطیلی فعالیت‌های هسته‌ای ایران است که ضمانت به بار می‌آورد.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: به دنبال این وعده نابجای استکبار جهانی رهبر معظم انقلاب در همان سال دستور دادند تا فعالیت‌های هسته‌ای از سر گرفته شود تا با تکیه بر توان جوانان و قدرت بومی بتوانیم در تولید انرژی هسته‌ای به شکل صلح‌آمیز وارد میدان شویم.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، خواسته غرب را از طولانی شدن این مذاکرات تلاش برای از بین بردن کانون قدرت در منطقه خاورمیانه و ایجاد فضای امنیتی خاص برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد و یادآور شد: آنها بسیار علاقمند هستند تا ملت ایران با کنار گذاشتن تمام فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود وابسته به آنها باشد که این وابستگی و گدایی بسیار خطرناک و فاقد وجاهت عقلی و قانونی است.

وی، پیشنهاد غرب را اهانت‌آمیز و بسیار سبک سرانه توصیف کرد و گفت:‌ تنها راه فراروی ملت ایران برای گذر از این بحران مراجعه به فرهنگ عاشورایی است/س.

برچسب ها: اردبیل ، فرهنگ ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.