درگيري‌هاي شهر طرابلس ليبي 31 کشته و بيش از 300 زخمي برجا گذاشت.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌وزارت بهداشت ليبي اعلام کرد درگيري‌ها در منطقه غرغور شهر طرابلس باعث کشته شدن 31 نفر شد و ممکن است بر شمار افراد کشته شده يا زخمي افزوده شود. در اين درگيري‌ها از سلاح سنگين استفاده شد. در منطقه غرغور گروه‌هاي مسلح وابسته به انقلابيون شهر مصراته حضور دارند. شماري از شهروندان ليبيايي در طرابلس براي خروج گروه‌هاي مسلح از اين شهر تظاهرات مسالمت آميز برگزار کرده بودند که با تيراندازي گروه‌هاي مسلح روبرو شد. دولت ليبي در بيانيه اي از گروه‌هاي مسلح خواست براي اين که دولت بتواند تدابير لازم را در جهت برقراي آرامش در پايتخت اتخاذ کند  آتش بس برقرار کنند. 

دولت همچنين در اين بيانيه از مردم خواست از به دست گرفت اسلحه خودداري کنند و به منطقه محل درگيري ميان شبه نظاميان و افراد مسلح  نزديک نشوند. 

گروه‌هاي سياسي ليبي به ويژه حزب عدالت و سازندگي درگيري‌هاي رخ داده در طرابس را محکوم کرد.

شهروند ليبيايي گفت: گروه‌هاي مسلح به سوي ما تيراندازي کردند . ببنيد چگونه ليبيايي‌ها کشته مي‌شوند. مشتي خائن بر ما حکومت مي کنند. چرا ارتش و پليس اقدامي نمي‌کند؟

علي زيدان نخست وزير ليبي گفت: از زماني که درخواست تظاهرات مطرح شد نيروهاي ارتش، پليس و دولت آماده حمايت از اين تظاهرات بودند. اين تظاهرات به صورت مسالمت آميز برگزار شد. 
اجازه داده شده بود در برابر مسجد القدس تجمع شود ولي به مردم اجازه داده نشده بود به منطقه غرغور بروند و در نهايت تيراندازي رخ داد. درگيري‌هايي ميان شماري از تظاهرکنندگان مسلح و يک گروه مسلح رخ داد و در صورتي که دولت به صورت منطقي وارد اين درگيري نمي‌شد مشکلات بيشتري ايجاد مي‌شد.

 نمي‌توان به سوي مردمي که به سوي يکديگر تيراندازي مي‌کنند تيراندازي و آنان را از يکديگر جدا کرد. از زمان وقوع انقلاب ليبي شاهد اين حوادث هستيم. کساني که خشم تظاهرکنندگان را برانگيختند بايد مسئول باشند و تفاوتي نمي‌کند اين مسئولان از روشنفکران و فعالان رسانه اي و گروه هاي مسلح باشند و بايد از اين تنش ها خودداري کنند.

 اين تنش‌ها زمينه را براي نابود کردن ملت ليبي فراهم مي‌کند. بايد همه شبکه‌هاي تلويزيوني در ليبي منطقي رفتار کنند. ما در وضع دموکراتيک باثباتي قرار نداريم که آزادي بيان به صورت کامل وجود داشته باشد و مردم به آنچه که مي‌گويند آگاه باشند. در بيشتر موارد مردم بدون اين که اطلاعي داشته باشند اظهار نظر مي‌کنند. تحليل کارشناسان مبتني بر شک ،گمان و اتهامات است و باعث ايجاد اين حوادث مي شود. از همه مي‌خواهيم به مسئوليت‌هاي خود واقف باشند. با استفاده از سلاح نمي توان به بحران‌هاي کنوني در ليبي پايان داد.


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار