یکی از مقامات روسیه امروز از تمایل روسیه برای عقد قرارداد فروش چندین فروند بالگرد پیشرفته و سیستم‌های ضدهوایی به مصر با ارزشی معادل 2 میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای روسیه ، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و سرگی شویگو، وزیر دفاع مصر در سفر به مصر به دنبال چندین قرارداد مهم هستند. لاوروف تایید کرد که در مذاکرات میان شویگو و ژنرال عبدالفتاح السیسی،همتای مصری‌اش در مورد همکاری‌های نظامی بحث و تبادل‌نظر شد. وی به جزئیات این نشست اشاره‌ای نکرد.

با اینحال میخائیل زاوالی، یمی از مقامات ارشد شرکت روزوبرون اکسپورت که در نمایشگاه هوایی مسکو به سر می‌برد تایید کرد که روسیه در صدد فروش سخت‌افزار نظامی به مصر است.

وی دراین‌باره گفت: " درحال حاضر به مصر بالگردهای پیشرفته، تجهیزات ضدهوایی و به روز رسانی تجهیزاتی را پیشنهاد کردیم که پیش از این از روسیه خریداری شده است.

وی از اشاره به جزئیات بیشتر خودداری کرد اما روزنامه ودوموستی روسیه اعلام کرد که مذاکرات درخصوص فروش جنگنده‌های جت میگ 29 ام/ام 2، سیستم‌های ضدهوایی برد کوتاه و راکت‌های ضدتانک کورنت ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار