یک روانشناس گفت: هدف‌ها و آرمان‌ها مقصد را نشان می‌دهند که ما قرار است چه تقدیری برای خود رقم بزنیم.

 قرایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:  انسان‌ها باید خود را بشناسند، خودشناسی پایه و اساس معرفت انسان است و می‌توان آن را سنگ محک ارزیابی "آنچه می‌دانیم " به حساب آورد، وقتی انسان خودش را بشناسد به معیاری دست می‌یابد که می‌تواند ویژگی‌ها و دیگر معرفت‌های خود را بشناسد.
 
 این استاد روانشناس در ادامه افزود: این مهم است که آدمی از کجا آغاز کرده باشد و بفهمد که نقطه عزیمت او کجاست. اما پیش از انتخاب نقطه شروع باید بداند به کدام سمت ایستاده است و قصد دارد به کجا برود. هدف‌ها و آرمان‌ها و مقصد ما نشان می‌دهند که ما قرار است تا کجا پیشرفت کنیم و قرار است چه سرنوشتی را برای خود رقم بزنیم زیرا می‌گویند برای کشتی بی هدف هیچ باد موافقی نمی‌وزد. تا انسان به سمتی حرکت نکند، نیروهای درونی و وجودی او به سمت جهت دار شدن حرکت نمی‌کنند. 

وی در ادامه افزود: انسان و دیگران، دست در دست هم و به کمک یکدیگر هویت را می‌سازند. این همبستگی از هویت فردی تا سطح ملی ادامه پیدا می‌کند زیرا هویت ما انسان‌ها یک امر فردی نیست بلکه جمعی است پس باید گفت که حضور انسان در دامنه ارتباطات گوناگون انواع هویت‌ها را می‌سازد همان طور که آدمی چهره‌اش را می‌شناسد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معیار ، هویت ، جامعه ، تلاش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار