عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید بررسی عمیقانه و عاقلانه به دور از تمام جریانات احساسی نسبت به عشق به سیدالشهدا(ع) داشت،‌ گفت: معلول ذاتی عشق به خدا، عشق به حسین(ع) بوده و در حقیقت عشق به سیدالشهدا(ع) علامت عشق به خداوند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی     در مراسم عزاداری عاشورای حسینی در محل حرم مطهر رضوی اظهار کرد: عاشورا مظهر عشق به سیدالشهدا است.

وی افزود: در ماه محرم الحرام و به ویژه روز عاشورا هر سخنی به غیر از عشق به حسین(ع) از درون دل بیرون رفته و فقط عشق به سیدالشهدا(ع) در وجود آدمی شعله‌ور می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید بررسی عمیقانه و عاقلانه به دور از تمام جریانات احساسی نسبت به عشق به سیدالشهدا(ع) داشت، گفت: این مسئله مطرح است که چرا عشق به امام حسین(ع) جدا از مسائل عاطفی و احساسی در وجود ما بوده و اصلا چرا امام حسین(ع) را دوست می‌داریم؟

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در وجود انسان دوستی‌های متفاوتی وجود دارد، یکی از انواع دوستی‌ها این است که با کوچک‌ترین حوادث و وقایع از دل آدمی برون می‌رود، اما نوع دیگری از دوستی و دوست داشتن وجود دارد که هیچ گونه اتفاق و رخداد ناگوار سبب از بین رفتن آن در وجود آدمی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: خداوند یک واقعیت دارد که قابل درک نیست اما قابل احساس است و در درون قلب و جان ما قرار دارد که زبان انسان قاصر از بیان این احساس قلبی نسبت به خداوند است.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: این احساس در درون وجود انسان عشق و محبت را به وجود می‌آورد که این عشق به خداوند همیشگی و لایزال است.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دوست داشتن و ارادت به اهل بیت(ع) ریشه در همین عشق به خداوند داشته و این رگه احساس نامرئی نسبت به خداوند سبب محبت به ائمه اطهار می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری عشق به امام حسین(ع) را علامت عشق به خدا توصیف کرد و گفت: معلول ذاتی عشق به خدا، عشق به حسین(ع) است و هرچه بیشتر در عشق امام حسین(ع) غرق می‌شویم بیشتر به عشق به الله و خدا می‌رسیم.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی هر ساله باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود گویای این مطلب بوده که عشق به خدا و عشق به امام حسین(ع) هر روز بیش از روز گذشته در وجود عاشقان و ارادتمندان بیشتر می‌شود.


برچسب ها: عضو ، مجلس ، خبرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.