مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران گفت : فاز سوم طرح کمربند سبز شهر تهران به وسعت 50 هزار متر مربع به زودی اجرا خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران علی محمد مختاری ضمن بیان این مطلب گفت: تاکنون دو فاز کمربند سبز تهران به اجرا درآمده که طی آن 39 هزار و 620 متر مربع از حاشیه و اطراف شهر تهران تحت پوشش کمربند سبز قرار گرفته اند.
 
وی افزود : با اجرای طرح کمربند سبز حاشیه تهران ، سرانه فضای سبز برون شهری از 14.8 متر مربع به 23 متر مربع افزایش یافته که این میزان نزدیک به استاندارد جهانی است و با اجرای فاز سوم این طرح ، این میزان نیز افزایش خواهد یافت.
 
مدیرعامل سازمان پارک ها همچنین با اشاره به افزایش سرانه فضای سبز درون شهری و استاندارد کردن آن گفت : سرانه فضای سبز درون شهری به 15.3 متر مربع در سال 91 افزایش یافته همچنین بیش از 2 هزار و 75 بوستان محلی ، منطقه ای و فرامنطقه ای نیز تاکنون در سطح شهر ایجاد شده است.
 
مختاری خاطر نشان ساخت : در مناطقی که بافت فشرده شهری دارند مانند مناطق 11، 7، 10 و 17 با کمبود فضای سبز مواجه هستیم که طی برنامه ایی منظم نسبت به خرید ، تجمیع و یکپارچه سازی برخی ساختمان ها در این مناطق اقدام شده و آنها را تبدیل به پارک های محله ایی کرده ایم.
965539
برچسب ها: پارک ، فضای سبز ، تهران ، فاز ، کمربند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار