مجلس در حالی که جامعه ورزشی کشور خود را برای استقبال از تخصصی ترین وزیر دولت یازدهم آماده کرده بودند، به نصرالله سجادی رای اعتماد نداد تا بار دیگر پروژه کوک نبودن ساز مجلس با نیاز تخصصی اهالی ورزش تکرار شود.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج به گفته کارشناسان و مسوولان ورزشی رد شدن سومین گزینه دولت برای وزارتخانه مهم ورزش و جوانان که درحالی که بخشی از مهمترین مسایل کشور بویژه امورجوانان با مدیریت این عرصه گره خورده است، می تواند آثار زیانباری برجای گذارد.
مقوله ورزش همواره یکی از چالشی ترین مشکلات کشور بوده است و اینک نبود مدیریت در این بخش مهم با گذشت نزدیک به 90 روز از کار دولت تدبیر و امید برچالش ها و مشکلات این بخش افزوده است.
چالش های ناشی از مشکلات اقتصادی کشور و آسیب پذیری برنامه ها و سیاست های ورزشی از این حیث و نزدیک شدن به جام جهانی از مولفه های بود که شتاب بخشی انتخاب وزیر ورزش و جوانان را بیش از هر بخش دیگر ضروری کرده بود.
جامعه ورزشی معتقدند: بی اعتنایی مجلس به شرایط حساس و مهم امور جوانان و ورزش کشور و تکرار رای عدم اعتماد سومین گزینه پیشنهادی دولت درحالی که سجادی گزینه ای از بدنه ورزش بود، خسارت های جبران ناپذیری را به این بخش وارد خواهد کرد.
رییس هیات هندبال کهگیلویه وبویراحمد دراین باره می گوید: از زمانی که مسایل سیاسی در ورزش رخنه پیدا کرده است، نیروهای متعهد ،متخصص و خاک خورده ورزش کشور جایی در مدیریت کلان ورزش ندارند.
نوروز حیدری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج عدم همراهی مجلس برای رفع مدیریت بخش ورزش و بلاتکیلفی وزارتخانه ورزش و جوانان باعث سرخوردگی قشر جوان و افزایش مشکلات ورزشی کشور شده است.
وی با بیان اینکه ساز مجلس با نیاز جامعه ورزشی که وزیری از جنس ورزش را می طلبد کوک نیست ،تصریح کرد: نصرالله سجادی به تمام معنی در تمام عرصه ها ورزشی متخصص بود و رای نیاوردن این گزینه مطلوب دولت از جو سیاسی حاکم بر مجلس حکایت دارد.
این پیشکسوت ورزش هاکی کشور گفت: چند ماه به برگزاری مسابقات جام جهانی باقی نمانده است،مدیریت ورزش کشور بلاتکلبیف است ،فردا هم انتظار هست ورزشکاران ما دراین فضای سیاست زده شق القمر کنند.
مدیرکل ورزش وجوانان کهگیلویه وبویراحمد گفت: جامعه ورزشی امیدوار بودند که مجلس از وزیرپیشنهادی دولت که از جنس و بدنه جامعه ورزشی بود این بار با رای اعتماد بالا استقبال کند.
حجت الاسلام سید جواد خاضع اظهارکرد : در بخش ورزش کشور کارهای زیادی برزمین مانده است، بلاتکیلفی خاصی براین فضا حاکم شده و در عین حال رای عدم اعتماد به سجادی بردامنه این مشکلات که کم نیست، افزوده خواهد کرد.
وی با بیان اینکه حوزه ورزش و جوانان یکی از بخشهای حساس و نیازمند حمایت و همکاری بیشتر مجلس و دولت است ،گفت: ساماندهی مسایل کلان قشرجوان، مسایل پیچیده و گسترده ورزش کشور به توجه بیش از پیش مجلس به حساسیت کار در این حوزه نیازمند است.
بسیاری از ورزشکاران کهگیلویه وبویراحمدی با بیان اینکه سه بار تکرار شدن پروژه عدم رای اعتماد به وزیر در مجلس شورای اسلامی بوژه در زمینه ورزش و جوانان مسبوق به سابقه نبوده است، خواستار حفظ وفاق ،همدلی و همراهی بیشتر مجلس و دولت برای خدمتگزاری به حوزه وسیع ورزش و جوانان شدند./س

برچسب ها: ساز ، مجلس ، ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.