استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر لزوم کارهای علمی، تحقیقاتی و مطالعاتی برای مبارزه با معضل اجتماعی قاچاق مواد مخدر و اعتیاد در این استان تاکید کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، سید موسی خادمی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه وبویراحمد افزود: دستگاه های امنیتی و متولیان امور باید تمامی اولویت ها و آسیب های جدی در این راستا را در ابعاد مختلف شناسایی کنند.
وی با بیان اینکه امروزه قاچاق مواد مخدر و گرفتارشدن جوانان در دام اعتیاد یکی از معضلات مهم اجتماعی در جامعه و خانواده ها محسوب می شود، افزود: برخورد با افزایش و شیوع مواد مخدر و مبارزه جدی با باند های قاچاق یکی از اولویت های مهم دستگاه های امنیتی است.
خادمی اظهار کرد: تنها ارایه آمار و برخوردهای مقطعی و کلیشه ای برای کاهش قاچاق مواد مخدر در جامعه کارساز نیست بلکه باید با یک برنامه ریزی مدون ، ساختاری و عملیاتی در این راستا عمل کرد.
استادار کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه زنگ خطر اعتیاد به مواد مخدر صنعتی از سال های اخیر تاکنون در کشور به صدا درآمده است، افزود: اعتیاد حتی یک نفر به این بلای خانمان سوز در استان نیز برای همه مسوولان و متولیان سخت است.
خادمی برلزوم نظارت بیشتر ومستمر بر مراکز ترک اعتیاد و نگهداری معتادان در سطح استان تاکید کرد و یادآور شد: یکی از ابزارهای مهم برای کاهش این معضل اساسی در جامعه فرهنگ سازی و آگاهی بخشی خانواده ها و جوانان نسبت به بروز خطرات این معضل و ارایه راهکارهای کاهش آن است.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست گفت: در هفت ماه گذشته امسال افزون بر یک هزار و 897 کیلوگرم اواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شده است.
سرهنگ غلامعلی عباس زاده افزود: کشفیات مواد مخدر در استان در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از هشت درصد رشد داشته است.
وی از کشف بیش از 91 کیلوگرم هرویین در سال جاری در این استان خبر داد و گفت: بیش از یک هزارو 703 کیلوگرم انواع تریاک و 60 کیلوگرم نیز حشیش در این مدت کشف شد./س
برچسب ها: مبارزه ، مواد ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.