شهردار شهر تورنتو کانادا به خريد مواد مخدر اعتراف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، راب فورد شهردار تورنتو با اعتراف به خرید مواد مخدر، در عین حال از استعفا از سمت خود خودداری کرد.

شهردار این شهر کانادا این سخنان را در پاسخ به پرسش‌های دنزل مینان-وونگ عضو شورای شهر تورنتو و متحد سابق خود، بیان کرد.
فورد هفته گذشته علنا اعتراف کرد پارسال کوکائین مصرف کرده است ولی وی در اظهارات روز چهارشنبه خود برای نخستین بار به خرید مواد مخدر اذعان کرد.

فورد 44 ساله با اعلام اینکه «من به‌طور حتم این شغل را حفظ می‌کنم»، تاکید کرد: «یک الگوی مثبت برای بچه‌ها» است.

پس از آنکه مینان-وونگ از فورد پرسید آیا در دو سال گذشته مواد مخدر خریداری کرده است، شهردار تورنتو برای مدت طولانی مکث کرد و سپس به این پرسش، پاسخ مثبت داد.

وی در عین حال با رد توصیه‌های اعضای شورای شهر تورنتو برای کمک گرفتن به منظور حل مشکل خود، گفت معتاد نیست.

فورد با اعلام اینکه «من اینجا را ترک نمی‌کنم»، افزود: «من اینجا خواهم نشست و در همه نشست‌ها (شورای شهر) شرکت خواهم کرد».

دقایقی قبل از این سخنان، هر 43 عضو شورای شهر تورنتو، به غیر از دو نفر، که در این جلسه حضور داشتند، به پذیرش نامه‌ای سرگشاده که از فورد می‌خواست کناره‌گیری کند، رای مثبت دادند.

بیشتر آنها همچنین از شهردار تورنتو خواستند برای مدتی به مرخصی برود.

به رغم اینکه این اقدامات، نشان‌دهنده انزوای سیاسی فورد است ولی این رای‌گیری فقط نمادین بود زیرا شورای شهر قدرت ندارد شهردار را برکنار کند مگراینکه وی به علت ارتکاب جرمی محکوم شده باشد.

جی رابینسون عضو شورای شهر تورنتو با خواندن نامه سرگشاده، اعلام کرد: «همه ما از شما درخواست می‌کنیم استعفا کنید و به مرخصی بروید».

فورد سپس تلویحا اعلام کرد بسیاری از اعضای شورای شهر مواد مخدر مصرف می‌کنند و اینکه همه آنها از کارهای یکدیگر با خبر هستند.

این جلسه در شرایطی برگزار شد که در مقابل ساختمان شهرداری تورنتو، صدها معترض خطاب به فورد شعار «استعفا» سر می‌دادند.

خودداری فورد از کناره‌گیری از سمت خود، اعضای شورای شهر تورنتو را سردرگم کرده است.

پلیس تورنتو ماه گذشته اعلام کرد یک نوار ویدیویی بدست آورده‌ است که ظاهرا نشان می‌دهد فورد در حال مصرف مواد مخدر است ولی این فیلم، مدرکی مستدل برای متهم کردن وی نیست.

مارک پوگاش سخنگوی پلیس تورنتو اعلام کرد اعتراف روز چهارشنبه فورد درباره خرید مواد مخدر در اختیار بازرسان قرار خواهد گرفت.

گزارش‌های خبری درباره وجود چنین ویدیویی نخستین بار در ماه مه منتشر شد ولی این فیلم به‌طور علنی پخش نشده است.

فورد که سه سال پیش به این سمت انتخاب شد، به رغم کاهش نفوذ سیاسی‌اش، وعده داده است مجددا برای انتخاب به این سمت تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار