يک کارشناس مذهبي گفت: با توجه به اينکه سستي و تنبلي 2 معضل اصلي در روند اشتغال است، کشف استعداد و استفاده از مشاورين متخصص مي تواند کمک زيادي در روند پيدايش شغل مورد علاقه خود داشته باشند.

 حجت الاسلام و المسلمين علي آقا بابا در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران گفت: انسان داراي دو غريزه مادي و معنوي است.

اين کارشناس مذهبي افزود: ما براي اينکه بتوانيم از اين غرايز به نحو احسن استفاده نمائيم بايد از راه صحيح آن اقدام کنيم و آنچه مورد مقبول اسالم است اين ديدگاه است که بايد مايحتاج مادي و معنوي خود را از راه حلال کسب کنيم.

عالي آقابابا خاطرنشان کرد: يکي از موثرترين راه ها داشتن شغل مناسب است که هم با روحيه ما سازگار باشد و هم به نياز مادي و معنوي ما لطمه نزند.
 
وي در ادامه در خصوص يافتن شغل مناسب به 5 مورد اشاره کرد: ابتدا بايد به بحث خودشناسي پرداخت که يکي از تعاريف آن کشف استعداد ماست، يعني افراد بايد بتوانند از همان دوران نوجواني و جواني علايق و استعداد خود را کشف کنند و در همان راستا انتخاب رشته و شغل نمايند.

وي در توصيه دوم خود افزود: بهره مندي از مشاورين متخصص که در راستاي شغل و در بحث نياز جامعه به آن کار اطلاعات دارند مي تواند کمک بسياري به افراد جوياي کار نمايد.

آقابابا به عنوان توصيه سوم دوري از سستي و تنبلي و کوتاهي نکردن در وظايف را رفع بسياري از مشکلات دانست.

اين کارشناس مذهبي در سفارش چهارم خود تصريح کرد: پايين آوردن سطح توقعات و دانستن اين موضوع که براي هر کاري نياز به صبر و استقامت جزء ضروريات مي باشد.

وي در پايان توکل بر خداوند و اميد داشتن به پروردگار را جزء اصلي ترين ملاک ها و تحقق يافتن اهداف دانست و نسبت به کساني که از شغل احساس نارضايتي مي کنند ادامه داد: بايد در درون خود بدانند که هر که خدمت به مردم و کسب روزي حلال دارند همان چيزي که رضايت خداوند در آن قرار دارد و با توجه به روايت که اسلام 10 باب دارد که 9 باب آن کسب روزي حلال مي باشد، مي تواند افراد را نسبت به شغل خود علاقه مند کند.
انتهای پیام/
 

برچسب ها: شغل ، دلخواه ، نوجوان ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.