رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، بر ضرورت بهبود روابط کشورش با همه کشورهای منطقه تاکید و اظهار امیدواری کرد که برگزاری کنفرانس بین المللی ژنو- دو به حل مسالمت‌آمیز بحران سوریه منجر شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ " عمار حکیم" گروه ها و احزاب سیاسی عراقی را به گفتگو دعوت کرد.
"حکیم" در مراسم عزداداری که به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که به همت مجلس اعلا برگزار شده بود خواستار ساختن عراق حسینی بر اساس گفتگو و رایزنی شد و درباره فتنه و توطئه هشدار داد.

به گزارش این شبکه، "حکیم" از سفر مسئولان ترکیه به عراق استقبال و بر ضرورت بهبود روابط با کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که کنفرانس ژنو- دو درباره بحران سوریه و برای حل مسالمت آمیز بحران این کشور برگزار شود.

به گزارش این شبکه، "حکیم" درباره بحرین نیز از نقض حقوق بشر در این کشور انتقاد کرد و درباره فلسطین نیز اظهار داشت که فلسطین مسئله امت اسلامی باقی خواهد ماند.

"عمار حکیم" در جمع مردم عزادار خطاب به گروه ها و احزاب سیاسی مختلف در عراق گفت: «از همه شرکای سیاسی در کشور و براداران خود می خواهم که در این شرایط دشوار درس حسینی‌شان این باشد که زبان گفتگوی حسینی را درک کنیم که در زمان واقعه کربلاء و آغاز انقلاب حسینی حاکم بود. ما باید از شجاعت امام حسین (ع) درس بگیریم و مانند شجاعان و طرفداران حسین (ع) در جهت خدمت به این کشور گفتگو کنیم که مستلزم جان‌فشانی‌های ماست.»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار