رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت که وضع تحریم‌های جدید علیه ایران برای تقویت موضع کشورش در برابر ایران ضروری است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازروزنامه آمریکایی دیلی‌بیست؛ سناتورهای آمریکایی علی‌رغم تلاشهای "جان کری"، خواهان وضع تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.
 
قرار است که "جان کری"، وزیر خارجه آمریکا پشت درهای بسته با کمیته بانکداری مجلس سنا ملاقات کند و اعضای این کمیته را در جریان مذاکرات هسته‌ای کشورهای 1+5 با ایران در ژنو قرار دهد. با این حال، نمایندگان این کمیته نظر دیگری دارند و  به دیلی‌بیست گفته‌اند تشدید تحریم‌ها موضع آمریکا در مذاکرات را تقویت می‌کند.
 
پیش از این سخنگوی کاخ سفید هشدار داده بود که تصویب تحریم‌ها در حال حاضر اشتباه است. وی با گفتن اینکه وضع این تحریم‌ها گزینه‌های آمریکا را محدود می‌کند و به سمت حمله نظامی می‌برد، گفت: مردم آمریکا خواهان وارد شدن در جنگ نیستند. چیزی که ما می‌خواهیم یک وقفه موقت در تحریم‌هاست.
 
"رابرت منندز" یکی از اعضای کمیته بانکداری که رئیس کمیته روابط خارجی سنا هم هست، گفت: «مخالفم. تحریم‌های جدید برای تقویت موضع دولت در مذاکره با ایران لازم است.»
 
"منندز" افزود: تصمیم‌گیری درباره وضع تحریم‌ها قبل از دور جدید مذاکرات بر عهده هری رید، رهبر حزب اکثریت سنا و تیم جانسون، رئیس کمیته بانکداری این مجلس است.
 
وی افزود: «این کار، هدف کنگره را روشن خواهد کرد و در همان حال، به مذاکره‌کنندگان فرصت می‌دهد که بگویند چه اتفاقی در شرف انتظار است. از نظر من، این هم سیاست تشویق است و هم سیاست تضمین.»
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار