عضو بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه رشد فناوری؛ رشد نیاز‌ها و خواسته‌های مردم را به دنبال دارد گفت: تمام فرآیندهای کاری مبتنی بر it خواهد بود و کشورهای توسعه یافته می‌توانند فناوری را آنطور که مدنظرخودشان است در اختیار کشورهای در حال توسعه قرار دهند.

پیمان سرحدی درگفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بدلیل آنکه فناوری مدام در حال توسعه است و در کشورهای در حال توسعه انتقال فناوری و بکارگیری آن بسیار سریع بوده لذا فرصت بررسی و تحقیق در ارتباط با حوزه امنیت فناوری وجود ندارد. 

 وی افزود: این امربه نوبه خود چالش‌هایی را در خصوص بحث امنیت در کشورهای درحال توسعه ایجاد می‌کند. 

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به ازدیاد و ترافیک کاربران اینترنتی مهم‌ترین بحث و چالش موجود کلاهبرداری‌ها و سو استفاده‌های مختلف در این بخش است؛ تصریح کرد: سو استفاده در سیستم‌های بانکداری تا سو استفاده در شبکه‌های اجتماعی در برخی موارد بسیار خطرناک بوده و به ضرر افراد تمام می‌شود. 

 وی خاطرنشان ساخت: متناسب با رشد نیاز‌ها باید به فرهنگسازی و آموزش افراد در جامعه بپردازیم تا هنگام استفاده از ابزارهای مختلف فناوری با چالشهای امنیتی مواجه نشده و مجبور به انجام اقدامات اصلاحی به منظور رفع و بهبود یک ریسک امنیتی بالفعل نباشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.