یک کارشناس مذهبی گفت: یکی از بهترین راه ها برای حرکت به سمت خدای متعال و خدایی شدن توسل به اهل بیت است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران عشق و توسل به انسان های بزرگی هم چون اولیای خدا و پیامبر چنان دل انگیز است که هیچ حسن و جمال ظاهری هرگز به آن نمی رسد.  
 
محبت و توسل به اهل بیت نه تنها به انسان طریقه صحیح زندگی کردن را می آموزد و انسان را به نور الهی نزدیک تر می سازد بلکه او را از آسیب های ظلمت نجات می دهد.  
 
ادیب یزدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: خدای منان در قرآن امر فرموده که برای حرکت به سمت خدای تعالی و خدایی شدن وسایل تقرب را بجویید و یکی از بهترین وسایل توسل به ساحت مقدس معصومین است.  
 
وی ادامه داد: انسان وقتی به خدا ایمان دارد یاران خدا را نیز دوست دارد و آنان انسان را به یاد خدا می اندازند بنابراین توسل به این انسانهای والا مقام باعث رشد و فضایل انسانی در وجود آدمی می شود.  
 
این کارشناس اضافه کرد: انسان وقتی به اولیای خدا علاقه مند می شود بدیهی است که صفات و سیره و سنت آنان را در زندگی سرمشق خود قرار می دهد.  
 
ادیب یزدی در تعریف توسل این چنین گفت: توسل به اولیای خدا در واقع بیان وجدان آدمی است که انسان شخصیت های مورد علاقه خودش را مورد اشاره قرار می دهد و آنگاه که انسان خودش را متوسل به خوبان می بیند راهی جز خوب شدن ندارد.  
 
این کارشناس تصریح کرد: اولین چیزی که می تواند مشوق جوانان ما باشد در جهت پرداختن به توسل احساس نیاز است آدمی باید متوجه باشد که بسیاری از نیازمندی های معنوی او با توسل به معصومین برطرف می شود.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: انسان در زندگی باید عاشق یک ذات حقیقت مدار و نورانی باشد و برای تامین این نورانیت و عشق ورزی، توسل به شخصیت های درجه اول عالم هستی که انسان را هدفمند، امیدوار می سازد ضروری است.
برچسب ها: توسل ، رسیدن ، کارشناس ، مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار