در دین اسلام قضاوت حقی نیست که از زن سلب شده باشد بلکه مسئولیتی است که از دوش او برداشته شده و هیچ امتیازی برای مرد محسوب نمی‌شود.

به گزارش   خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تفاوت‌های طبیعی زنان با مردان مسئولیت‌های متفاوتی را بر عهده آنان می‌گذارد، چه بسا کارهایی را که مردان نمی‌توانند انجام دهند ولی نقص آنان محسوب نمی‌شود. موضوع قضاوت از جمله اموری است که در دین اسلام زنان نمی‌توانند آن را انجام دهند.
 
دکتر نظری کارشناس مسائل حقوقی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در مورد ممنوعیت زنان از منصب قضاوت نظرات متفاوتی وجود دارد، از جمله نظری که فقها آن را مطرح کرده‌اند این است که: اخصاصات زنان نسبت به مردان پر رنگ‌تر است بنابراین قضاوت از دوش زنان برداشته شده است و این مطئله هیچ امتیازی برای مردان محسوب نمی‌َود.
 
نظری همچنین اظهار داشت: برخی نیز بر این عقیده هستند که عدم آشنایی زنان با موضوعات روز اجتماعی منجر به صدور حکمی توسط آنان شود که مطابق با عدالت نیست.
 
و نیز عده‌ای گفته‌اند که چون زنان به اندازه مردان در اجتماع حضور ندارند و سهم زنان در اغلب موارد نصف مردان است از جمله شهادت زنان و غیره به این دلیل نمی‌توانند به قضاوت بپردازند.
 
این کارشناس در پایان خاطر نشان کرد: مسئله قضاوت توسط زنان امروزه موجب تردید است و می‌بینیم که سیستم قضایی زن‌ها در مشاغل قضایی همچون مشاور در دادگاه خانواده و یا دادیار انجام وظیفه می‌کنند. هرچند هنوز به عنوان قاضی که حکم صادر می‌کند نمی‌توانند قضاوت کنند و این نظریات همچنان در تشکیلات قضایی ما باقی است.
برچسب ها: عوامل ، قضاوت ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار