رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه وارد کره جنوبی شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور روسیه در تلاش برای پیشبرد طرح ایجاد یک مسیر تجاری مهم که آسیا و اروپا را از طریق یک شبکه ریلی به یکدیگر متصل می کند امروز چهارشنبه وارد کره جنوبی شد.

طرح بلندپروازانه ایجاد «جاده ابریشم آهنی» که شبکه های خط آهن کره جنوبی و کره شمالی را به یکدیگر متصل و سپس آنها را از طریق یک خط آهن ماورای سیبری به اروپا مرتبط می کند با توجه به مناسبات دو کره و تلاش جامعه بین الملل برای مهار جاه طلبی های هسته ای کره شمالی با مشکلات و موانع سیاسی عدیده ای مواجه شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که در چارچوب سفری یک روزه وارد کره جنوبی شده است به وجود چنین مشکلاتی اذعان و ابراز امیدواری کرد مشکلات سیاسی هرچه سریعتر حل و فصل شود چراکه با اجرای این طرح منافع اقتصادی زیادی عاید کره شمالی ، کره جنوبی و نیز روسیه خواهد شد.

وی افزود اجرای این پروژه نقش مهمی در تامین صلح و ثبات شبه جزیره کره خواهد داشت.

روسیه ماه سپتامبر پس از تکمیل خط آهن 54 کیلومتری از شهر مرزی خاسان در جنوب شرق این کشور به بندر راجین کره شمالی نخستین گام را در این زمینه برداشت.

پوتین خواهان گسترش این خط آهن به کره شمالی در امتداد آخرین مرز دوران جنگ سرد تا بندر بوسان جنوبی ترین بندر کره جنوبی است.

پیش بینی می شود پوتین در دیدار با پارک گئون های رئیس جمهور کره جنوبی به گفتگو درباره پروژه های گازی و پروژه احداث این شبکه ریلی بپردازد.

دو طرف پیشتر ماه سپتامبر در حاشیه نشست گروه بیست در سن پترزبورگ روسیه با یکدیگر دیدار کرده بودند.

روسای جمهور کره جنوبی و روسیه در این دیدار درباره برنامه هسته ای کره شمالی نیز گفتگو خواهند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار