دانشجویان مصری با تظاهرات در دانشگاه قاهره محاکمه "عبدالفتاح السیسی" وزیر دفاع و "محمد ابراهیم" وزیر کشور مصر را خواستار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ بزرگترین تظاهرات در دانشگاه قاهره برگزار شد به طوری که دانشجویان تصاویر همکلاسی های بازداشت شده خود را حمل کردند و با سر دادن شعارهایی محاکمه عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع و محمد ابراهیم وزیر کشور مصر و دیگر ارکان دولت کودتای نظامی را خواستار شدند.

در دانشگاه اسکندریه نیز تظاهرات و تجمع های اعتراض آمیز با شعار «آزادی دانشجویان مصر» برگزار شد. شرکت کنندگان در تظاهرات شعارهای میدان رابعه العدویه را سردادند و تصاویر همکلاسی های بازداشت شده خود را حمل کردند. تظاهرکنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی آنچه را که عقبگرد مصر در چند زمینه از جمله آزادی بیان نامیدند، محکوم کردند و خواستار بازگشت کشور به مسیر دموکراسی شدند.

در دانشگاه "جنوب الوادی" در قنا نیز دانشجویان برای اعلام مخالفت خود با کودتای نظامی تظاهرات کردند. این تظاهرات به درخواست ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت برگزار شد.
دانشجویان مصری در تظاهرات و راهپیمایی برای درخواست آزادی و آزاد کردن دانشجویان بازداشت شده شرکت کردند. دانشجویان همچنین با سردادن شعارهایی شیوه امنیتی در برخورد با ابراز عقیده در دانشگاهها را رد کردند.

در دانشگاه ششم اکتبر و شعبه اسیوط دانشگاه الازهر هم تظاهرات و راهپیمایی به درخواست ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت، برگزار شد. شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهای میدان رابعه العدویه را سردادند و تصاویر دانشجویان بازداشت شده را حمل کردند. تظاهرکنندگان همچنین با در دست داشتن پلاکاردهایی آنچه را که عقبگرد کشور در چند زمینه از جمله آزادی بیان نامیدند و افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی را محکوم کردند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار