خبرگزاري وام امارات اعلام کرد 10 اسلامگراي اماراتي که پيش از اين در دادگاه بدوي محکوم شده اند و 14 مصري سه شنبه در دادگاه امنيت ملي ابوظبي به اتهام تشکيل هسته اي مرتبط با اخوان المسلمين مصر ، محاکمه شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛‌ اين محاکمه پنجم نوامبر آغاز شده بود . علاوه بر اين 24 نفر ، شش مصري هم به طور غيابي محاکمه مي شوند.

خبرنگاران مطبوعات خارجي مجاز نيستند که اين محاکمه را پوشش دهند .احمد راشد الضحاني دادستان  کل امنيت ملي امارات ژوئن گفته بود اعضاي اين گروه به ايجاد و رهبري بدون مجوز شاخه اي از سازمان جهاني اخوان المسلمين متهم هستند.به گفته مقامات اماراتي ، متهمان اعاي جديدي را بکارگيري و پول هايي را در اين کشور جمع آوري کرده اند.

مقامات اماراتي همچنين اين افراد را به دستيابي به حمايت مالي سازمان مخفي که تلاش کرده است «حکومت امارات را با توسل به زور سرنگون کند » متهم مي کنند.اين اسلامگرايان سال 2012 و آغاز سال 2013 درحالي که روابط بين امارات و حکومت مصر به شدت تيره بود ، بازداشت شدند.

ژنرال ضاحي خلفان رئيس پليس دبي در آن زمان علنا اخوان المسلمين را به توطئه براي سرنگوني حکومت هاي عربي خليج فارس متهم کرده بود. اين 10 اماراتي ، جزو يک گروه 69 نفره از اسلامگرايان اماراتي هستند که پيش ازاين دوم ژوئيه گذشته به مجازات هايي از هفت تا 15 سال زندان به اتهام تشکيل گروهي مخفي تحت عنوان « سازمان مخفي» به قصد قدرت گرفتن و برقراري تماس با اخوان المسلمين محکوم شدند.

ديده بان حقوق بشر اعلام کرده بود اين 24 نفر که اکنون محاکمه مي شوند به شکنجه در دوره بازداشت اشاره و اعلام کرده اند در طول ماه ها به وکيل دسترسي نداشته اند.

انتهای پیام /
برچسب ها: محاکمه ، مصر ، امارات ، اسلام ، نوامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار