مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور از عرضه محصولات نرم افزاری و مجازی متنوع پیرامون ایام محرم و سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ،اکبر پوست چیان بیان کرد: به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورا 150 جلد کتاب به صورت تمام متن و صفحه با موضوع امام حسین(ع)، تاسوعا و عاشورا، کربلا و مقتل، در پایگاه کتابخانه دیجیتال مرکز نور به نشانی www.noorlib.ir قرار داده شده است.

وی ادامه داد: از جمله عناوین این کتب می توان به در کربلا چه گذشت، نفس المهموم شیخ عباس قمی، لحوف سید بن طاووس و کامل الزیارات اشاره کرد.

مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور گفت: این پایگاه متن بیش از 15 هزار جلد کتاب در زمینه علوم انسانی به زبان فارسی و عربی به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار داده است.

تولید 51 عنوان نرم افزار ویژه تلفن همراه با موضوع محرم

وی بیان کرد: مرکز نور به مناسبت ایام محرم 51 عنوان نرم افزار ویژه تلفن همراه با موضوع محرم، امام حسین(ع)، عاشورا و کربلا به صورت رایگان در دسترس علاقه مندان قرار داده است.

وی ادامه داد: از جمله نرم افزار های تلفن همراه می توان به آداب سفر و زیارت عتبات عالیات، احکام فقهی سفر زیارتی به عتبات عالیات، ادعیه و زیارات عتبات عالیات، اماکن زیارتی و سیاحتی عراق، 40 گام تا عتبات، زائر کربلا، با کاروان شام و غیره اشاره کرد.

پوست چیان گفت: علاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز تحقیقات علوم اسلامی به صورت رایگان نرم افزار مورد نظر را دریافت کنند.

تولید چهار نرم افزار با موضوع امام حسین و عاشورا

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: چهار نرم افزار شامل نرم افزار سیره معصومان، نرم افزار حماسه عاشورا، نرم افزار تاریخ امام حسین(ع)، نرم افزار امام حسین(ع) و عاشورا از جمله نرم افزار های ویندوزی مرکز نور با موضوع امام حسین(ع) و عاشورا است که در دسترس علاقه مندان قرار داده شده است.

تولید 6 دانشنامه و 2 ویژه نامه با موضوع محرم

مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور گفت: به مناسبت ایام محرم 6 دانشنامه در پایگاه اطلاع رسانی حوزه نت از هم اکنون در دسترس محققان و پژوهشگران قرار داده شده است.

وی ادامه داد: دانشنامه امام حسین(ع)، دانشنامه امام سجاد(ع)، دانشنامه امام محمد باقر(ع)، دانشنامه حضرت عباس علمدار کربلا، دانشنامه حضرت زینب پیام رسان کربلا و دانشنامه فرهنگ سوگواری سید الشهدا از جمله عناوین دانشنامه های مناسبتی ویژه ماه محرم است.

پوست چیان بیان کرد: 2 ویژه نامه به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین از سوی مرکز نور تولید و در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این ویژه نامه ها شامل ویژه نامه شب های دهه محرم و ویژه نامه اربعین حسینی می شود.

بیش از 1200 مقاله با موضوع محرم در پایگاه مجلات تخصصی نور

مسئول واحد ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز نور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در اقدامی دیگر بیش از هزار و 200 عنوان مقاله با موضوع امام حسین(ع)، ماه محرم، عاشورا، کربلا و مقتل را با امکان دسترسی رایگان در پایگاه مجلات تخصصی نور(نورمگس) به نشانی www.noormags.com در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

وی بیان کرد: به مناسبت تاسوعای حسینی دانشنامه سقای کربلا با 115 مطلب در 9 موضوع مطالب ارزشمندی را پیرامون شخصیت حضرت اباالفضل العباس به مخاطبین خود ارائه میکند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.