قم/

وعاظ و مداحان مراقب نفوذ بدعت‌ها در عزاداری‌ها باشند

اساتید حوزه علمیه قم تصریح کرد: وعاظ و مبلغین باید نسبت به انحراف در عزاداری های حسینی، هشدارهای لازم را به مردم و جوانان بدهند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی با بیان این که دشمن نمی تواند در مقابل یک ملت عاشورایی و امام حسینی (ع) به پیروزی دست یابد، ابراز داشت: دشمن می کوشد با ایجاد انحراف در عزاداری ها و تهی کردن آن از محتوای اصیل اسلامی و شیعی و هویت ظلم ستیزی، مردم را صرفاً به یک سری ظواهر که متاسفانه برخی از آن ها جزو بدعت ها می باشد، مشغول کند.

وی همچنین با تاکید بر لزوم پرهیز از آفت عوام زدگی در سخنرانی ها و مداحی ها، گفت: وعاظ و مداحان باید بدانند که رسالت بسیار مهم و سنگینی در راستای نشر معارف و آموزه های حسینی برعهده دارند، ولذا در ایام ماه محرم و صفر باید مراقب رسوخ بدعت ها و انحرافات باشند.

حجت الاسلام و المسلمین خزائلی در ادامه بصیرت بخشی به جامعه را رسالت بزرگ وعاظ و مداحان در ایام عزای اهل بیت(ع) برشمرد و افزود: باید دلایل و زمینه های مسائلی که باعث شد کوفیان امام حسین (ع) را پنجاه سال بعد از ارتحال پیغمبر(ص) به شهادت برسانند، به خوبی برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین کرد و در همین خصوص به شبهات نیز پاسخ لازم داده شود.

وی ابرازامیدواری کرد: وعاظ و منبری ها و همچنین مادحین اهل بیت(ع) با نصب العین قرار دادن فرمایشات امام، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بتوانند هر چه بیشتر در راستای رشد وارتقای بصیرت و شناخت جامعه به منظور تشخیص درست حق و باطل گام بردارند./س

برچسب ها: قم ، وعاظ ، نفوذ ، بدعت ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.