نخستين كنگره بين المللي تخصصي علوم زمين در تاريخ 27 تا 30 بهمن ماه امسال در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشورگفت: سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور در راستاي تحقق وظايف حاكميتي در انجام پژوهش و بررسي هاي علمي و فني در حوزه علوم زمين و توليد اطلاعات پايه در كشور فعاليت مي کند.

وی افزود: با برگزاري 31 دوره ساليانه گردهمايي علوم زمين با حضور انديشمندان، دانشمندان و علاقه مندان عرصه زمين شناسي، مخاطرات زمين شناختي و اكتشافات در كشور توسط سازمان برگزار شده است.

یوسفی گفت: در اين ارتباط اهميت كاربردي شدن فعاليتهاي پژوهشي به ويژه در علوم بين رشته اي،ايجاد زمينه هاي مناسب در بهره گيري از ظرفيت هاي سرمايه گذاري داخلي و خارجي در حوزه علوم زمين، ارتقای سطح بهره وري بخش خصوصي و تنوع و پراكندگي مواد معدني در گستره پهناور ايران زمين، سازمان را بر آن داشته تا اين دوره از گردهمايي علوم زمين را با رويكرد تخصصي و در سطح بين المللي (تحت عنوان سي و دومين گردهمايي و نخستين كنگره بين المللي تخصصي علوم زمين) برگزار کند.

مدیر مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی جنوب کشور(مركز شيراز) گفت: با توجه به اهميت آب هاي زيرزميني و شرايط آب و هوايي، مطالعات پيرامون مسائل و مشكلات آبي حاكم بر كشور از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.

وی بیان کرد: از آنجا كه خاستگاه منابع آب هاي زير زميني، زمين است، سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور با برگزاري گردهمايي ياد شده، فضايي مناسب جهت ارتباط نزديك متوليان اين امر و تبادل نظر متخصصان اين علم را فراهم كرده تا قدمي موثر در ارائه راهكارهاي مديريتي به منظور توسعه پايدار و بر طرف كردن مشكلات كشور داشته باشد.

اين همایش در تاريخ 27 تا 30 بهمن ماه سال جاري با حضور و همكاري سازمان ها، موسسات و دانشگاه هاي كشورهاي صاحب نام در عرصه علوم زمين و كشورهاي منطقه آسياي ميانه و حوزه كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اقتصادي (اكو) در كشور برگزار خواهد شد.
برچسب ها: برگزاری ، کنگره ، زمین ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.