مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: آلودگی ناشی از نیروگاه شهید رجایی قزوین غیر قابل حل است.

فرهادی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه سوخت نیروگاه شهید رجایی که درگذشته از طریق گاز تامین می شده از ابتدای امسال قطع شده و از طریق مازوت تامین می شود که این تغییر آلایندگی بسیاری زیادی را در سطح استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: آلایندگی ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه شهید رجایی بیشتر از حد استاندارد است تا حدی که آلودگی تهران و البرز را هم تحت تاثیر قرار می دهد، خروجی این نیروگاه ، گازهای سمی قهوه ای رنگ است که در صبح و شب بیشتر است به طوری که با چشم غیر مسلح هم می توان دید.

فرهادی با بیان این مطلب که امسال نیروگاه شهید رجایی را به عنوان واحد آلاینده معرفی کرده ایم اظهار داشت: نیروگاه موظف است یک درصد از محل فروش محصولتش را به حساب شهرداری واریز کند تا شهرداری نسبت به تامین فضای سبز و حذف آلایندگی اقدام کند اما میزان آلایندگی به حدی بالاست که اگر صد در صد هم جریمه پرداخت کند کافی نیست این آلودگی نفس مردم را گرفته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان خاطر نشان کرد: مشکلات نیروگاه را پیگیری کرده ایم به وزارت نفت هم اعلام کرده ایم اما باید برای پیشگیری در سطح کلان سازمان هم وارد شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: امسال ، مطلب ، جریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار