فرماندار اصفهان گفت: پرداخت مبالغ مربوط به خسارت خشکسالی به کشاورزان شرق اصفهان در سال های گذشته تاثیر محسوسی در کاهش مشکلات آنان نداشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، فضل الله کفیلˈ در کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان اصفهان که با هدف بررسی شیوه های تامین آب طرح های اشتغال شرق اصفهان تشکیل شد،پرداخت خسارت به کشاورزان را یک فرصت دانست و افزود مبالغ اختصاص داده شده به خسارت های ناشی از خشکسالی باید به صورت هدفمند هزینه شود.

وی اظهارکرد: برای حل مشکلات اشتغال و معیشت مردم در شرق این شهرستان باید تمام ظرفیت های موجود فعال شود.
فرماندار اصفهان با تاکید بر اخذ نظر مردم درباره نحوه هزینه کرد مبالغ مربوط به خشکسالی، گفت: باید کارگروه هایی در بخشداری ها با حضور معتمدان و کارشناسان محلی تشکیل شود و پیشنهادها را پس از جمع بندی به فرمانداری ارائه کنند.
کفیل خاطرنشان کرد: اولویت ما در توسعه صنایع و مجتمع های دامداری و گلخانه ای در سه بخش بن رود، جلگه و مرکزی است.
وی فرهنگ سازی برای تغییر الگوی کشت و ایجاد آمادگی در مردم برای مشاغل جایگزین را ضروری دانست و افزود: در زمینه اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی کارهای خوبی انجام شده که باید تداوم داشته باشد.
فرماندار اصفهان ارائه دو رویکرد کوتاه مدت و میان مدت برای اجرای طرح های خشکسالی را ضروری بیان کرد و گفت: در رویکرد کوتاه مدت باید به توسعه مشاغل خانگی و دررویکرد بلند مدت طرح های ارایه شده از سوی جهاد کشاورزی استان پس مطالعات لازم، اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.