بیش از 90 درصد انارهای بهشهر به صورت ارگانیک تولید می شود

رییس جهاد کشاورزی بهشهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : شهرستان بهشهر دارای 880 هکتار باغ انار به صورت متمرکز با متوسط عملکرد 10 تن در هکتار است که بیش از 2 هزار بهره بردار در آن مشغول به کار و فعالیت هستند .

قنبری افزود: علاوه بر باغ های انار ، انارهای ترش خودرو که به صورت پراکنده در دامنه های جنوبی رشته کوه البرز و پناهگاه حیات وحش میانکاله در ضلع شمالی این شهرستان رشد می کنند .

رییس جهاد کشاورزی بهشهرگفت: در شهرستان بهشهر 16 نوع انار تولید می شود که این مورد بیانگر اهمیت بالای این شهرستان در تولید این محصول است .

قنبری افزود: ریشه های انار مانعی در برابر فرسایش خاک است و از آنجایی که از 800 تا هزار سال طول می کشد تا یک سانتی متر خاک تولید شود ، ریشه های انار نقش مهمی در جلوگیری از فرسایش خاک به خصوص در دامنه ها دارد .

به گفته وی : بر اساس تحقیقات انجام شده انار کاب دار ترش و شیرین بهشهر از خاصیت ژنتیکی منحصر به فرد و قابلیت انبارداری بسیار بالایی در مقایسه با سایر ارقام برخوردار است .

رییس جهاد کشاورزی بهشهر گفت :یکی از مشکلات باغداران ، وجود کرم گلوگاه انار است که در هر سال زراعی به حدود 5 تا 10 درصد محصولات خسارت وارد می کند.

قنبری افزود: برای رفع این مشکل ، کلاس های علمی و عملی در زمینه های مبارزه بیولوژیک، جمع آوری میوه های آفت زده، از بین بردن علف های هرز و مبارزه مکانیکی برای باغداران انجام می شود .

به گفته وی مشکلی در ارتباط با آفت انار وجود ندارد و باغداران انار این شهرستان بیشتر به صورت بیولوژیک و استفاده از زنبور تریکوگراما با برخی از آفات مبارزه می کنند./س

برچسب ها: ارگانیک ، انار ، بهشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.