رژيم‌صهيونيستي بدون توجه به اطمينان خاطر مقامات آمريکايي درباره نزديک شدن اين کشور به ايران، بر تلاش براي جلوگيري از هرگونه توافقي با ايران تاکيد مي‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العربيه، "ربا ابودرغم" گزارشگر العربیه در گزارشي با اشاره به اظهارات جان کري وزير خارجه آمريکا در ابوظبي که طي آن ايران را مسئول عدم دستيابي به توافق در مذاکرات اخير ژنو دانست گفت: تغيير مواضع بين‌المللي درباره مذاکرات ژنو درخصوص برنامه هسته‌اي ايران به خوبي قابل مشاهده است بخصوص که جان کري ايران را مسئول عدم دستيابي به توافق نهايي دانست و افزود کشورش براي امضاي هيچ توافقنامه اي عجله ندارد.

در ادامه پس از پخش قسمتي از سخنان وزير خارجه آمريکا درباره مذاکرات ژنو و ايران آمده است: پيچيدگي هاي اين مسئله تا حد زيادي به نگراني‌هاي اسرائيل نيز مربوط مي‌شود. با وجود آن که جان کري کوشيد به اسرائيل و ديگر متحدان آمريکا در منطقه درباره نزديک شدن آمريکا و ايران به يکديگر، اطمينان خاطر بدهد، اما اسرائيل نتوانست نگراني روز افزون خود را پنهان کند و اعلام کرد به تلاش‌هاي خود براي تاثيرگذاري بر کنگره آمريکا به منظور جلوگيري از امضاي هرگونه توافقنامه‌اي بين ايران و  گروه 1+5 استفاده مي کند. در همين حال ويليام هيگ وزير خارجه انگليس اعلام کرد در صورتي که توافقي درباره برنامه هسته‌اي ايران پيش نيايد، مجازات‌هاي بيشتري بر ايران اعمال خواهد شد.

وي همچنين از کاهش مجازات‌ها با هرگونه توافقنامه اوليه‌اي که بين طرفين به دست بيايد، خبر داد. 

در ادامه پس از پخش قسمتي از سخنان هيگ در مجلس عوام انگليس آمده است: با نزديک شدن زمان از سرگيري مذاکرات بين ايران و گروه 1+5، لوران فابيوس وزير خارجه فرانسه که به کارشکني در راه توافق متهم شده بود، لحن خود را نرم‌تر کرد و از نزديک بودن دو طرف به توافق خبر داد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار