مدیر اداره جهاد کشاورزی جهرم گفت: سطح زیر کشت برنج در جهرم ۲ هزار هکتار بوده که این مقدار نسبت به سال گذشته ۶۰۰ هکتار افزایش داشته است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، بهجو با بیان اینکه برداشت 10 هزار تن برنج از سطح 2 هزار هکتار از شالیزارهای جهرم شروع شده است، اظهار کرد:سطح زیر کشت برنج در جهرم 2 هزار هکتار بوده که این مقدار نسبت به سال گذشته 600هکتار افزایش داشته است.

وی بخش عمده تولید برنج در این شهرستان را در مناطق خفر و سیمکان دانست و افزود: با توجه به آغاز برداشت شلتوک از شالیزارهای این شهرستان پیش بینی می شود امسال بیش از 10 هزار تن محصول برداشت شود.

مدیر اداره جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به رقم های کشت شده برنج در شالیزارهای این شهرستان گفت: رقم ‌های کشت ‌شده برنج در جهرم شامل چمپای محلی و چمپای عنبربو است که این ارقام از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار بوده و از این لحاظ در دنیا جایگاه دوم را دارا است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت برنج در جهرم به وسیله دست انجام می شود،گفت: عملیات خرمن کوبی این محصول به وسیله کمباین های غلات مجهز به کوبنده و زیرکوبنده ویژه شالی انجام‌می‌شود.

کاشت نشای برنج در زمین اصلی تا مرحله برداشت حدود سه ماه به طول می انجامد و برنج این شهرستان پس از برداشت در ابان ماه به استان های همجوار صادر می شود.
برچسب ها: افزایش ، زمین ، کشت ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.