"سلامت روانی" خود را با دعا تضمین کنید

دعا و ارتباط با معبود روان آدمی را جلا می‌دهد، سلامتی و آرامش فکر به همراه می‌آورد که تاکنون هیچ جایگزین مناسبی برای آن یافت نشده است.

دکتر سیما فردوسی، روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هر آدمی نیازهای مختلفی در زندگی دارد؛ از جمله این نیاز‌ها به نیاز امنیت و سلامت روانی را در افراد مهم ارزیابی کرد و گفت: انسان‌ها این امر حیاتی را قالب ارتباطاتشان جستجو می‌کنند که ارتباط معنادار ونزدیکی به خالق هستی به انسان امنیت و سلامت روانی می‌دهد.

وی در ادامه در اهمیت و نقش دعا در زندگی افراد افزود: طبق تحقیقاتی که بدست آمده نه فقط دعا بلکه اعتقادات فرد و ارتباط معنادار به خدا و توسل به او در سلامت فکری داشتن، روحیه امیدواری و تلاشگری و زدودن یأس و ناامیدی تأثیر به سزایی دارد که داشتن چنین تفکر مثبتی نظام فکری بدبینی را از فرد دور می‌کند و باعث می‌شود که انسان احساس کند از سمت نیروی قدرتمندی حمایت و پشتیبانی می‌شود که به او قدرت و توان می‌دهد و این به او انرژی می‌دهد تا بیشتر به هدفش فکر کند و برنامه ریزی داشته باشد.

وی در ادامه به این مطلب اشاره کرد که داشتن ارتباط عمیق با خداوند با دعا روی فرایندهی بیوشیمیایی بدن اثر می‌گذارد و باعث می‌شود فرد را خوشحال‌تر، راضی‌تر و قانع‌تر کند و از نظر ویژگی‌های روانی سالم‌تر باشد و با یک روحیه بالا به تلاش برای پیشرفت ادامه بدهد که همه این مسائل روی سلامت روان فرد کمک می‌کند. 

وی با بیان اینکه دعا و معنویات در کاهش اضطراب و افسردگی به فرد کمک می‌کند تأثیر دعا را با پایین آوردن تنش‌های روانی و از بین بردن افکار منفی و شیطانی مهم دانست که روی خواب فرد هم اثر می‌گذارد باعث می‌شود با آرامش بیشتری خواب را تجربه کنند و علاوه بر حل مشکلات بی‌خوابی و اختلالات در خواب و بیداری روی زندگیشان تأثیر مثبت بگذلرد. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید برای رسیدن به یک سلامت روانی از ارتباط با خداوند و نقش دعا غافل نشویم و سعی کنیم در کنار چیزهای پرحاشیه و مشکل ساز زندگیمان خودمان را با محیط زندگیمان تطبیق بدهیم و با اطرافیانمان با نگرش صحیح و مثبت ارتباط سالم و مؤثر برقرار کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار