نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مخالفت و کارشکنی فرانسه در مذاکرات هسته‌ای دلیلی روشن دارد چرا که آنها در سوریه ورشکسته حقیقی هستند و از این رو با کینه و نفرت با ملت ایران برخورد می‌کنند.

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت:‌ مذاکراتی که در ژنو با موضوع پرونده هسته‌ای ایران برگزار شد نمود و نشانه‌ای از صلابت جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر مواضع روشنش بود که سبب شد وزرای خارجی کشورهای 1+ 5 در ژنو حضور پیدا کرده و خواسته و مطالبه حقیقی ما را بشنوند.

وی با رد این ادعا که جمهوری اسلامی ایران میز مذاکرات را ترک کرده است، خاطرنشان کرد: ما نه تنها این کار را انجام نداده‌ایم بلکه بر مواضع شفاف و روشن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده و از حقوق هسته‌ای‌مان ذره‌ای عقب‌نشینی نکرده‌ایم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: نه تنها ایران به توقف غنی‌سازی تن نداده است بلکه ما به غنی‌سازی در خاک کشورمان ادامه می‌دهیم و با تولید سانتریفیوژ بومی قادر هستیم تحریم‌های دشمن را به فرصت افزون شدن توانمندی‌ها تبدیل کنیم.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه تیم مذاکره‌کننده ما در چارچوب برنامه‌ها و اهداف نظام اسلامی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این مذاکرات حاضر شده و از حق و حقوق ملت ایران به شایستگی دفاع کرده است، یادآور شد: در این مذاکرات برخی از کشورها نظیر فرانسه به دلیل ورشکستگی در سوریه ماموریت تخریبی در ژنو را داشته‌اند که ماهیت آنها به خوبی روشن شد و همه فهمیدند که فرانسه ابزار دست رژیم صهیونیستی شده است.

وی تصریح کرد‌: امیدواریم سفر آمانو به ایران و مذاکرات فشرده ژنو باب خوبی را برای همکاری‌های مشترک فراهم آورده و در 29 آبان ماه شاهد دور جدیدی از مذاکرات با روشن شدن بسیاری از حقایق و واقعیت‌ها باشیم و انتظار این است که اعضای 1+5 با عقلانیت بیشتر در تعاملات حاضر شده و دست از برخی لجاجت‌ها بردارند/س.

برچسب ها: اردبیل ، مذاکرات ، هسته ، ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.