دانشگاه تهران قدمت زیادی دارد و بافت‌های فرسوده این دانشگاه را در آینده تهدید می‌کند.

دکتر ابراهیم مقیمی، عضو هیئت علمی دانشکده جغرافیا در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با آمایش معکوس می‌توان ساخت و ساز‌ها را ایمن و در صورت وقوع زلزله در حال یا آینده شاهد تخریب کمتری باشیم. 

وی افزود: کاهش تراکم ساختمان‌ها و در نتیجه کاهش تراکم جمعیت در یک نقطه خاص سبب می‌شود تا خسارت ناشی از رخداد طبیعی‌کمتر باشد. 

استاد گروه جغرافیای طبیعی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران ادامه داد: شهر تهران با بافت‌های وسیع فرسوده آموزشی و پژوهشی در سطح دو وزارتخانه آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فنا وری روبرو است که این وضعیت هم برای کیفیت آموزش و هم در برابر مخاطرات طبیعی خسارت آفرین است. 
 
عضو هیئت علمی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران اضافه کرد: دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ بنا شده و دارای قدمت هفتاد و نه ساله‌ای است و محصور در بافت‌های فرسوده شهری است. 

مقیمی اظهار داشت: از خشت خشت ساختمان دانشگاه تهران، دانشکده ادبیات، علوم، حقوق و فنی درآمد ناشی از علم آوری و تربیت دانش آموختگان باعث سود رسانی‌به مردم شده ولی سهم چشمگیری از در آمدهای حاصله صرف بهبود مورد انتظار آن نشده است. 

استاد گروه جغرافیای طبیعی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران در خصوص پراکندگی دانشکده‌های دانشگاه تهران تصریح کرد: باید دنبال یک پلان شهری دارای یک مجتمع زیست- دانشگاهی باشیم و طوری باشد که هر یک از شهرهای کشور یک مجتمع زیست - دانشگاه داشته باشند. 

مقیمی تاکید کرد: دانشگاه پویا در هر شهری هویت علم خواهی و علم دوستی آن شهر محسوب می‌شود و بودن آن برای هر شهری افتخار است، شهر بی‌دانشگاه شهر بی‌روح است. 

وی در مورد انتخاب دکتر فانی برای آموزش و دکتر فرجی دانا برای علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: این دو بزرگواران از پیشکسوتان علم در دو وضعیت تئوری و عملی، صاحب ایده و مکتب، ولایت مدار و فرا جناحی و نگاه به آینده دارند و خدمتگزاری به ایران اسلامی را وظیفه خود می‌دانند، همچنین معلم‌ها و دانش آموزان از یک طرف و دانشجویان و اساتید دانشگاه از طرف دیگر، این انتخاب‌ها را باید افتخار خود بدانند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.