مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 15 اثر صنایع دستی آذربایجان غربی نشان ملی صنایع دستی اخذ کردند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جعفر ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مراسم داوری و اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی که از 12 تا 14 آبان ماه امسال در کرمانشاه برگزار شد و 20 اثر هنرمندان آذربایجان غربی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از این 20 اثر تعداد 15 اثر از آثار صنایع دستی آذربایجان غربی موفق به اخذ نشان ملی صنایع دستی شدند.

ذوالفقاری به کیفیت محصولات ارائه شده اشاره و عنوان کرد: محصولات ارائه شده از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای خلاقیت و ابتکار در طراحی و تولید بوده و بیانگر هویت فرهنگی بومی هستند.

وی آثار ارائه شده را در رشته های منبت و معرق چوب، چرم، سراجی سنتی، نقش‌اندازی ضربی روی چرم، چاروق دوزی، زیور آلات سنتی و سرمه دوزی عنوان کرد.

ذوالفقاری به اهمیت برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در آذربایجان غربی تاکید کرد و اذعان داشت: صنایع دستی از فرصت‌های بی‌بدیل در صدور صادرات غیرنفتی در آذربایجان غربی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: نیاز است با برگزاری این نمایشگاه‌ها یک نمایشگاه دائمی در آذربایجان غربی شکل ‌گیرد و دست‌آوردهای صنایع دستی در چهار گوشه آذربایجان غربی عرضه ‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.