رییس دانشگاه محقق اردبیلی از ارتقای قابل توجه این دانشگاه در نظام رتبه بندی بین المللی (URAP ) و نیز داخل کشور خبر داد .

دکتر مسعود گنجی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل گفت : نام دانشگاه محقق اردبیلی برای نخستین باردر لیست دانشگاه های برتر این نظام رتبه بندی قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارش نظام رتبه بندی URAP که گزارش آن در پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) نیز انعکاس یافته، رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه جهانی 1804 و در آسیا 602 می باشد .

همچنین این دانشگاه رتبه 35 را در بین دانشگاه های کشور اعم از دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به خود اختصاص داده است.

رییس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد : این رتبه بندی بر مبنای تولیدات کمی و کیفی دانشگاه های جهان که در پایگاه های علمیWeb of Science و JCR نمایه شده است، انجام می گیرد و در رتبه بندی امسال تولیدات علمی سال 2012 مبنا قرار گرفته است .

دکتر گنجی اظهار کرد : این نظام رتبه بندی امسال در مجموع 40 دانشگاه معتبر کشور حائز شرایط را در لیست دانشگاه های برتر خود قرار داده است و رتبه بندی انتشار یافته سال 2013 پایگاه مزبور صرفاً بر مبنای تولیدات علمی نمایه شده سال2012 در پایگاه های علمیWeb of Science و JCR و استنادهای دوره 2008 لغایت 2012 می باشد.

وی گفت: افزایش رتبه دانشگاه براساس تولیدات علمی Web of Science نشانگر رشد کیفی تولیدات علمی دانشگاه در سال های اخیر می باشد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.